گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
راز موفقیت مایکروسافت چیست؟
ارباب دنیای کامپیوترهای شخصی، تنها پلتفرمی که در دهه ی ۹۰ و همینطور ابتدای قرن جاری حائز اهمیت بود، به یکباره متوجه گشت که از بازاری جدید جا مانده و نفوذ چندانی بر آن ندارد.
دیجیاتو - رضا مقدری: رشد صنعت سخت افزارهای مبتنی بر موبایل، مایکروسافت را در موضعی دفاعی قرار داد؛ ارباب دنیای کامپیوترهای شخصی، تنها پلتفرمی که در دهه ی ۹۰ و همینطور ابتدای قرن جاری حائز اهمیت بود، به یکباره متوجه گشت که از بازاری جدید جا مانده و نفوذ چندانی بر آن ندارد.

راز موفقیت مایکروسافت چیست؟

وقتی مهندسین در ردموند تلاش های مختلفی را صورت می دادند تا مشکلات پلتفرم جدید توسعه یافته یعنی ویندوز فون را برطرف و عقب ماندگی از سایر رقبا را جبران نمایند، دپارتمان بازاریابی مایکروسافت هم به شدت مشغول انجام امور محوله ای بود که گمان می رفت با به سرانجام رسیدن آنها اوضاع قدری بهبود یابد. اما این امور چه بودند؟

دپارتمان مذکور کوشش داشت تولید کنندگان را با مایکروسافت هم سو نموده و به مصرف کنندگان بقبولاند عدم پذیرش نسخه های جدید از نرم افزارهایی همانند ویندوز، آفیس و… توسط آنها، در اصل ناشی از این است که قشر یاد شده نمی خواهند با تغییرات صورت پذیرفته کنار بیایند.

این سیاست گلایه های بسیاری از کاربران را به دنبال داشت و حتی کمپانی های همکار مایکروسافت نیز رفته رفته نسبت به آن معترض می شدند، اما نکته در اینجاست که چه در آن دوران و چه در حال حاضر کمپانی ساکن ردموند و سیستم عاملش یعنی ویندوز، در زمینه ی بهره وری و کارایی نسبت به رقبا پیشتاز بوده و هستند. این موضوعی است که سبب گشته مایکروسافت تا به امروز بر نوار موفقیت سوار بوده و حتی با وجود مرتکب شدن اشتباهات گوناگون بازهم فرصت جبران برایش موجود باشد.

هیچ پنجره ای همانند پنجره های گشوده شده در ویندوز نیست

ویندوز در آخرین نسخه اش آن جذابیت و شاید بتوان گفت سادگی پیشن اش را تا حدی از دست داده و کاربران کمی نسبت به ورژن هشتم ابراز محبت نموده اند. نسخه ی مذکور حاصل ایده ای مبهم و به کمال نرسیده بود که می خواست انقلاب کامپیوترهای شخصی مجهز به نمایشگرهای تاچ را رقم بزند، اما برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها در موردش آنقدر سر سری صورت پذیرفته بودند که حتی وفادار ترین هواداران مایکروسافت هم از طراحی ها و راهکارهای تازه ارائه شده حمایت نکردند.

راز موفقیت مایکروسافت چیست؟

با همه ی این تفاسیر ویندوز ۸ گامی بزرگ و مهم برای مایکروسافت محسوب می شد و ویندوز ۱۰ نیز ادامه دهنده و تکامل بخش همان مسیر خواهد بود. برای مثال OneDrive را در نظر بگیرید؛ پلتفرم فضای ذخیره سازی ابری مایکروسافت اندک اندک و طی سال های گذشته از یک سرویس بسیار پیچیده و غیر مفید، بدل به جایگزینی فوق العاده و کاربردی برای بسیاری از سرویس های مشابه اش گشته و در نسل بعدی سیستم عامل ردموندی ها یا همان ویندوز ۱۰ شاهد حضور بسیار پر رنگ ترش خواهیم بود.

ویندوز بعدی کاربردهای مختلفی را برای OneDrive ارائه کرده و تیم توسعه دهنده، آن را در لایه های مختلف سیستم عامل به شکلی مطلوب پیاده سازی کرده اند. اپل در مورد iCloud تلاشی مشابه را صورت داده اما عدم ارائه ی فضای ذخیره سازی رایگان کافی و معقول سبب گشته که این سرویس نتواند جایگاه مناسبی پیدا نماید.

تکامل OneDrive خود به تنهایی نشان می دهد مایکروسافت چطور آهسته و پیوسته آینده پیش رو و نیازهای مرتبط را درک کرده و خدمات و محصولاتش را با آنها مطابقت می دهد، هر چند که اهالی این کمپانی در مسیر شان لغزش هایی را نیز داشته اند.

بسیاری معتقدند ویندوز در سال های گذشته آنطور که باید پیشرفت نکرده و قادر نبوده قابلیت های کلیدی جدیدی را عرضه کند. سیستم عامل ساخته و پرداخته شده در ردموند حالا می تواند تنظیمات خودش را بر روی ابزارهای مختلف یک کاربر همسان سازی نماید، به صورت پیش فرض از ابزاری برای محافظت در مقابل بد افزارها برخوردار گشته، امکانات جستجوی آنلاین و آفلاین در آن به کمال رسیده اند و سرعت بوت شدن اش نیز در صورت استفاده از سخت افزار مناسب بسیار بالا رفته است.

در ویندوز ۱۰ اوضاع بهتر نیز خواهد شد، نسخه ی پیش رو دستیار دیجیتالی کورتانا را با خود به همراه خواهد داشت، در آن بهینه سازی های جهت پشتیبانی از مانیتورهای با رزلوشن بالا انجام گرفته، ترکیب منوی استارت و تسکبار جدید راه حل های کاربردی تازه ای را ارائه می کنند که روزگاری کاربران ویندوز با حسرت آنها را در سیستم عامل هایی مانند اوبونتو و Mac OS X‌ مشاهده می نمودند.

با تفاسیری که در بالا صورت گرفت شاید قدری کم لطفی باشد که بگوییم مایکروسافت در افزودن قابلیت های کلیدی و کاربردی به نسخه های اخیر ویندوز کوتاهی نموده است.

راز موفقیت مایکروسافت چیست؟

نسخه ی یوسمیتی از OS X اپل دارای جلوه های بصری بسیار جذاب و دلپذیری است و به احتمال زیاد استفاده از آن پس از سال های متمادی کاربر ویندوز بودن باعث شود تا به هر فردی احساسی خوشایند دست دهد.

ولی نکته در اینجاست بسیاری از کمپانی های و توسعه دهندگان شخص ثالث هنوز حاضر نشده اند نرم افزارها و دستاوردهای شان را برای پلتفرمی به غیر از ویندوز ارائه نمایند؛ دقیقاً این مسئله باعث شده برای اقشار گوناگون، مثلاً مهندسین شاخه های مختلف، OS X به تنهایی کفایت نکند و آنها مجبور شوند بر روی کامپیوترهای مک شان از ابزارهای مجازی سازی استفاده کرده و سیستم عامل ویندوز را به کمک نرم افزارهای مذکور اجرا نمایند.

آفیس مجموعه نرم افزاری توانمند با بالاترین میزان بهره وری


راز موفقیت مایکروسافت چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره نمودیم مایکروسافت با ویندوز بهره وری و راندمان کاری کاربرانش را تا حد زیادی بالا می برد و در این زمینه هیچ شرکت دیگری به پای غول نرم افزاری ساکن ردموند نمی رسد.

اما ویندوز تنها سلاح مایکروسافت نیست و مجموعه ی نرم افزاری آفیس بازوی دیگر کمپانی مذکور محسوب می گردد که اتفاقاً بسیار قدرتمند نیز هست و حتی از نظر اهمیت می توان آن را هم رده ی سیستم عامل ردموندی ها دانست.

اگر از قیمت آفیس چشم بپوشیم، به واقع این مجموعه ی نرم افزاری بدل به استانداردی جهانی برای اسناد متنی و همینطور صفحات گسترده شده است؛ در مجموعه ی مذکور یک کلاینت ایمیل قدرتمند نیز حضور دارد و OneNote هم یکی از بهترین ابزارها برای یادداشت برداری به حساب می آید.

تا به امروز برای آفیس جایگزین های بسیاری عرضه شده اند که از برجسته ترین نمونه های اوپن سورسی آنها می توان به  LibreOffice اشاره کرد. اپل هم به تنهایی iWork را توسعه داده ولی به واقع هیچ یک از این آلترناتیو ها نتوانسته اند قابلیت هایی حتی نزدیک به آفیس مایکروسافت را در اختیار کاربران بگذارند.

مجموعه ی نرم افزاری مایکروسافتی ها از گستره ی متنوعی از فرمت ها پشتیبانی به عمل می آورد و از آنجایی که بدل به یک استاندارد شده و در هر خانه و دفتر کاری حضور دارد این اطمینان را به کاربرانش می دهد که وقتی یک سند را با ظاهری خاص توسط آن تهیه نمایند این سند بر روی یک کامپیوتر دیگر در آنسوی دنیا، دقیقاً با همان ظاهر خاص به نمایش درخواهد آمد.

اینها مواردی هستند که باعث می شوند قیمت نجومی آفیس نادیده گرفته شود، هر چند مایکروسافت با آفیس ۳۶۵ و خدمات ابری مرتبط، قصد دارد بحث هزینه را نیز برای کاربرانش حل و فصل نماید.

راز موفقیت مایکروسافت چیست؟

در به ثبات رسیدن و برتری مجموعه نرم افزاری مورد بحث عوامل دیگری هم اثر گذار بوده اند. مثلاً در طول دهه گذشته شرکت توسعه دهنده رابط کاربری را به صورت منظم بهبود بخشیده و ارتقا داده، هر چند این تغییرات در ابتدا برای بسیاری از کاربران ناخوشایند بودند اما گذشت زمان مشخص نمود که انجام شان ضرورت داشته و همگی مواردی موثر به حساب آمدند.

نسخه ی آنلاین آفیس وزنه ی دیگریست که سبب شده دستاورد ردموندی ها از رقبایش پیشی بگیرد؛ آفیس آنلاین به افراد مختلف اجازه می دهد تا با در اختیار داشتن تنها یک کانکشن اینترنت بتوانند از کلیه ی قابلیت های مجموعه نرم افزاری یاد شده استفاده نمایند.

آخرین عامل موثر نیز ادغام OneDrive در ابزارهای مختلف آفیس بوده تا کاربران بتوانند به آسانی از فایل ها و اسناد خود بر روی این سرویس فضای ذخیره سازی ابری نسخه ی پشتیبان تهیه کنند.

ناگفته نماند که سرویس هایی مانند دراپ باکس و گوگل درایو هم کار خودشان را به خوبی انجام می دهند، اما اگر کاربر ویندوز هستید و می خواهید به آسانی اسناد آفیس شما در کامپیوترهای مختلف سینک و به روز رسانی گردند به یقین OneDrive بهترین گزینه ی ممکن است.
ردموند دورازه هایش را به روی همه می گشاید

راز موفقیت مایکروسافت چیست؟

وقتی مایکروسافت متوجه شد که در بازار موبایل اثرگذاری مشابه اندروید و iOS را ندارد واکنش اولیه اش این بود که با اتخاذ مواضعی دفاعی از محصولات اصلی خود محافظت به عمل آورد. در ابتدا حتی برخی ایده ی ارائه شدن نرم افزار Word به صورت رایگان و آنلاین را مسخره می دانستند، اما مایکروسافت رفته رفته آن را عملی نمود و بازخوردها نیز تغییر کرده و کاملاً مثبت شدند.

خوشبختانه همین مسئله سرآغازی بود بر تغییر طرز فکر ردموندی ها؛ آنها چند سال گذشته را صرف توسعه و ارائه نرم افزارها و سرویس های آنلاین رایگان کرده اند و حاصل این موضوع نیز مواردی مانند اسکایپ، وان درایو و… بوده اند. اکنون شاهد گستردگی حضور اپلیکیشن های مایکروسافت در پلتفرم های اندروید و iOS هستیم و بخش جالب تر قضیه نیز در اینجاست که این اپ ها به خوبی امور محوله را به سرانجام رسانده و کاربران از آنها رضایت تمام و کمال دارند.

این تغییر رویه از جانب مایکروسافت عاملی بوده تا کسانی که به سراغ iOS و اندروید می روند با کمک اپ های آفیس و سرویس وان درایو، جذب مجموعه ی دیگری به غیر از مجموعه نرم افزارهای آفیس نشوند. ضمناً فراموش نکنید که آفیس به پیش نیازی با اسم ویندوز نیاز دارد، لذا می توانید حالا به خوبی درک نمایید که غول نرم افزاری ردموند چگونه از مهم ترین محصولاتش با گشودن دروازه های خود به روی کاربران سایر پلتفرم ها محافظت کرده و اجازه نداده به بازارشان خدشه ای وارد گردد.

برخی اوقات ویندوز تنها راه حل است

راز موفقیت مایکروسافت چیست؟

OS X برای بسیاری از کاربران متوسط خانگی بهترین گزینه ی ممکن محسوب می شود. تعدادی از قابلیت ها مانند ابزار اسپات لایت عملکرد بهتری از آنچه در ویندوز به عنوان راه حل مشابه عرضه شده ارائه می نمایند. ضمناً اگر یکی از گجت های موبایلی مانند آیپد و یا آیفون را ابتیاع کرده باشید سیستم عامل اپل یکی از بهترین همسان سازی ها و سازگاری های ممکن نرم افزاری را با آنها به نمایش می گذارد.

اما زمانی که نوبت به کارهای جدی می رسد، مثلاً ترسیم نقشه های مهندسی، ساخت مدل های سه بعدی، استفاده از برخی سخت افزارهای خاص و… ویندوز هنوز برتری دارد و گزینه ی ارجح تر است. این گفته بدان معنا نیست که OS X و یا حتی لینوکس در موارد مذکور توانایی عرض اندام را ندارند، مسئله اینجاست که امور پیش تر ذکر شده با توجه به ابزارهای موجود برای ویندوز در این سیستم عامل بسیار ساده تر و راحت تر پیش می روند.

در ویندوز نباید نگران عدم خوانده شدن فرمت ها باشید چون با توجه به حجم انبوه کاربران حتماً کسی برای فرمت ناشناخته مد نظر شما ابزاری مناسب را تولید کرده. همچنین ضرورتی ندارد از نسخه های قدیمی تر آفیس یا نمونه های مشابه اوپن سورس که کارایی کافی را ندارند استفاده نمایید، فراموش نکنید که وان درایو در همه ی لایه های سیستم عامل حاضر است و از همه مهم تر برای تعدادی از نرم افزارهای کلید و مهم نباید دست به دامن ابزارهای مجازی سازی یا همان ویرچوال ماشین ها بشوید.

مایکروسافت ویندوز را با هدف بالا بردن بهره وری کاربرانش توسعه داده و بهینه سازی می نماید، از همین جهت شاید جلوه های بصری و افکت ها به پای سایر محصولات مشابه نرسند. هدف اصلی در سیستم عامل ساخته و پرداخته شده توسط ردموندی ها انجام امور مهم و کلیدی است و لذا چنین نرم افزار عظیمی که افراد زیادی به آن تکیه کرده اند به این سادگی از دور رقابت خارج نخواهد شد.

شاید در مورد ویندوز اشتباهاتی رخ داده باشد ولی مایکروسافت و مدیران کنونی اش آنقدر درایت دارند که حتی در اشتباهات شان هم نکاتی را پیدا کرده و با انجام اصلاحات آنها را بدل به کارت هایی برنده نمایند.
 
منبع: bartarinha.ir

  موضوع مطلب: اخبار کامپیوتر و اینترنت                      تعداد بازديد اين مطلب:  1106                               تاريخ ارسال:  يكشنبه 31 خرداد 1394
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟