گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
دست قطع شده پس از 6 ساعت در شیراز پیوند خورد+عکس
دست قطع شده پس از 6 ساعت در شیراز پیوند خورد+عکس

به گزارش خبرنگار مهر، جوانی که در کارگاهی در آب پخش مشغول به کار بود، به یکباره دست وی تحت فشار شدید قطع شد و با توجه به کمبود امکانات و تخصص های لازم برای پیوند دست به بدن در استان بوشهر، وی به شیراز منتقل و دست وی پیوند شده شد.

کنده شدن دست بر اثر فشار شدید

جواد معارفی جوان حادثه دیده در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با این حادثه اظهار داشت: در کارگاه مصالح ساختمانی خود مشغول هواگیری و تمیز کردن تسمه نقاله بودم که به یک باره دستم توسط تسمه گرفته شود و با فشار بسیار شدیدی به سمت تسمه کشیده شدم. فشار بسیار زیادی به دستم وارد شده بود و در حال کشیده شدن به سمت تسمه نقاله بودم و سرم نیز به اندازه ای به این دستگاه نزدیک شده بود که برخوردهایی هم با آن داشتم ولی همچنان مقاومت می کردم تا شاید بتوانم از ورود سرم به تسمه نقاله جلوگیری کنم.

وی اضافه کرد: از یک طرف دست راستم توسط تسمه به داخل دستگاه کشیده می شد و از طرفی نیز با دست دیگر تلاش می کردم که بدنم به داخل دستگاه نرود که در این لحظه بود که دستم از میانه های بازو کنده شد و در کنار دستگاه افتادم. پس از قطع دستم به شدت از من خون می رفت و اگر در کارگاه می ماندم قطعا هر چه خون در بدن داشتم از دستم خارج می شد.

وی که در هنگام این اتفاق به تنهایی در کارگاه حضور داشت، به شیب زیاد مسیر این کارگاه تا بیرون اشاره کرد و بیان داشت: در حالی که در روزهای عادی هنگام بالا آمدن از این مسیر کار سختی داشتیم، برای اینکه خون بیشتری از من نرود، همه این مسیر را با تمام توان دویدم تا خود را به مغازه های همسایه برسانم و از آنجا به مراکز درمانی رسانده شوم.

وضعیت وی به گونه ای بود که وقتی دوستان و همسایه او را دیدند شوکه شدند و برای لحظاتی تنها وی را تماشا می کردند و سپس وی را برای درمان های اولیه به مرکز درمانی آب پخش رساندند.

جلوگیری از خونریزی و اعزام به بیمارستان برازجان

پزشک شیفت مرکز بهداشتی درمانی آب پخش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقتی که این مصدوم به این مرکز رسانده شد دچار خونریزی شدید بود و سعی کردیم با اقدامات خونریزی ها را متوقف کنیم.

دکتر محمد امین رستگار اضافه کرد: با توجه به اینکه تجهیزات و تخصص لازم برای پیوند عضو در این مرکز وجود ندارد، بلافاصله پس از کنترل خونریزی هماهنگی ها برای اعزام این بیمار به بیمارستان مرکز شهرستان انجام شد و وی با آمبولانس به بیمارستان 17 شهریور برازجان اعزام شد.

وی در ارتباط با دست قطع شده وی این بیمار نیز گفت: این دست نیز پس از انجام یک سری مراقبت های اولیه به همراه بیمار ارسال شد تا در صورت امکان پیوند زده شود.

دست قطع شده پس از 6 ساعت در شیراز پیوند خورد+عکس

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دشتستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از زمان حضور این بیمار در مرکز درمانی آب پخش، هماهنگی ها برای انتقال و پیگری برای درمان این مصدوم را آغاز کردیم و همه تلاش خود را برای رسیدگی به وضعیت وی به کار گرفتیم.

غلامرضا کهن ادامه داد: با توجه به اینکه برای پیوند عضو قطع شده به بدن نباید زمان را از دست داد و در شهرستان دشتستان و در مرکز استان نیز امکان پیوند وجود نداشت، تلاش ها برای اعزام این بیمار به شیراز آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست خانواده این مصدوم برای انتقال وی توسط هلی کوپتر به شیراز، هماهنگی برای این موضوع آغاز شد که با توجه به عدم استقرار هلی کوپتر در شهرستان و لزوم آمدن هلی کوپتر از مرکز استان و همچنین مشکلات پرواز در شب، وقت بسیار زیادی برای انتقال گرفته می شد که بهترین تصمیم، انتقال به صورت زمینی بود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دشتستان افزود: در حالی که شرایط برای اعزام این بیمار توسط آمبولانس بیمارستان هماهنگی شده بود و پس از پذیرش می توانستند بیمار را به شیراز منتقل کنند، با درخواست خانواده این بیمار، تصمیم گرفتند که انتقال با خودرو شخصی انجام شود.

زمان عامل مهم در موفقیت آمیز بودن عمل پیوند عضو

دکتر امید لیاقت فوق تخصص جراحی دست (میکروسکوپی و اعصاب محیطی) که مدیریت تیم جراحی و پزشکی این بیمار را بر عهده داشت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که می تواند در موفقیت آمیز بودن یک عمل پیوند نقش داشته باشد، زمانی است که از زمان بروز حادثه تا هنگام عمل سپری می شود که هر چه این زمان کمتر باشد، عمل موفق تری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: البته به نوع قطع شدن هم بستگی دارد که قطع به صورت گیوتینی باشد یا اینکه بر اثر فشار و یا له شدگی عضو قطع شده باشد و هر چه قطع شدن گیوتینی تر باشد، هم انجام عمل راحت تر است و هم نتایج پس از عمل بهتر خواهد بود.

دکتر لیاقت اضافه کرد: شرایط نگهداری عضو قطع شده تا قبل از انجام عمل نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که باید عضو در یک پارچه پیچیده شود که ترجیحا باید استریل باشد و البته اگر پارچه استریل هم در دسترس نباشد، ایرادی ندارد.

نگهداری عضو قطع شده در دمای چهار درجه سانتیگراد

وی با بیان اینکه بهترین دما برای نگهداری عضو قطع شده چهار درجه سانتیگراد است، افزود: پس از پیچیدن عضو در پارچه باید آن را در یک کیسه پلاستیکی در بسته قرار دهند و با نگهداری در یخ که البته باید روی سطح یخ قرار داده شود و پس از وصل کردن سرم به بیمار و انجام اقدامات اولیه، بلافاصله و بدون فوت وقت، بیمار را به محل انجام عمل پیوند برسانند.

این پزشک در ادامه به زمان لازم برای رساندن بیمار به مرکز پیوند اشاره کرد و بیان داشت: در صورتی که عضو به صورت گوتینی قطع شده باشد، تا 24 ساعت نیز امکان انجام پیوند وجود دارد ولی هنگامی که دست مانند این بیمار بر اثر فشار قطع شده باشد زمان بسیار کمتر است و باید زیر شش ساعت به مرکز منتقل شود تا بتوان عمل نتیجه بخشی را داشت.

وی به وضعیت عمل انجام شده روی دست این بیمار اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این دست بر اثر فشار قطع شده بود باید در کمتر از شش ساعت به این مرکز می رسید تا عمل پیوند انجام شو

دکتر لیاقت اظهار داشت: متاسفانه این بیمار در هنگامی که حدود شش ساعت از حادثه گذشته بود به این مرکز رسید و همین اتلاف وقت باعث شده بود تا امیدواری ما نسبت به نتیجه بخش بودن عمل پائین بیاید و در لحظات اولیه تنها 10 درصد به موفقیت امیز بودن عمل امیدوار باشیم.

دست قطع شده پس از 6 ساعت در شیراز پیوند خورد+عکس

وی که در یک عمل هفت ساعته موفق شده این عمل پیوند را انجام دهد، خاطرنشان ساخت: عمل پیوند با موفقیت انجام شده و به نتیجه آن نیز امیدوارتر شدیم و نتیجه کلی این عمل را باید در چند روز آینده بررسی کنیم و سپس می توانیم نظر خود را اعلام کنیم.

دکتر لیاقت تصریح کرد: خانواده این بیمار ریسک بسیار زیادی را پذیرفته اند که وی را با خودروی شخصی منتقل کرده اند ولی همین سرعت بالا و کم کردن زمان انتقال باعث شده تا عمل بتواند نتایج بهتری داشته باشد.

وی افزود: این دست با توجه به آسیب هاییی که دیده باید طی چند مرحله عمل های مختلفی روی آن انجام شود تا اعصاب دست که بر اثر حادثه قطع شده، پیوند زده شود و همچنین با توجه به اینکه بخشی از ماهیچه ها نیز تخریب شده و آنها را خارج کرده ایم برای ترمیم باید از دیگر نقاط بدن برداریم و به دست وی پیوند بزنیم.

دکتر لیاقت ادامه داد: در حال حاضر خون در دست بیمار جریان پیدا کرده است ولی با توجه به ضربات وارد شده، هم اکنون اعصاب دست وی عملکرد چندانی ندارد و حس ندارند که تا زمان بهبود وضعیت دست به حداقل شش ماه زمان نیاز است.

دستم قطع شد تا سرم قطع نشود

معارفی پس از انجام عمل پیوند دست خود با تقدیر از پزشکان معالج و همچنین پرستاران و کارکنان بیمارستان اردیبهشت شیراز، اظهار داشت: در کنار تلاش پزشکان برای درمان من، مردم و همشهریانم نیز برای سلامتی من دعا کردند.

وی ادامه داد: در حالی که فاصله چندانی با مرگ نداشتم، به خواست خدا دستم کنده شد تا از مرگ نجات پیدا کنم و همین کنده شدن دستم مرا از تسمه نقاله جدا کرد.


  موضوع مطلب: حوادث                      تعداد بازديد اين مطلب:  2223                               تاريخ ارسال:  دوشنبه 15 آبان 1391
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟