گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
آرایشگرانی که پزشک هستند
تزريق بوتوليسم بايد به وسيله پزشک متخصص وبا شناسايي درست محل تزريق صورت گيرد و انجام تاتو نيز بر بدن در مراکز آرايشگاهي از سوي افراد غيرحرفه اي، کاري خطرناک و از نظر پزشکي ممنوع است ضمن اينكه ‌ فقط در مواردي که صورت فردي مبتلا به بيماري پوستي «لک و پيس» در ناحيه لب باشد،‌بايد عمل تاتو انجام شود؛ اين تاتو جنبه درماني دارد.

دخالت آرايشگاه‌ها در امور پزشكي مسئله جديدي نيست اما اين روزها صاحبان آرايشگاه‌ها نه فقط به هشدارهاي وزارت بهداشت مبني بر دخالت نكردن در امور پزشكي وقعي نمي‌نهند بلكه به تزريق ژل زير پوست، استفاده از ليرز و تزريق بوتاكس روي آورده‌اند. سوراخ كردن گوش و بيني براي كاشت نگين، انجام ليزر و پاكسازي پوست از هنرهايي است كه در آرايشگاه‌ها و البته زير پوشش كار اصلي آنها انجام مي‌‌شود ودرآمد خوبي را هم نصيب مسئولان اين آرايشگاه‌ها مي‌كند.

به گفته حسن امامي رضوي، معاون درمان وزارت بهداشت بعضي از آرايشگاه‌ها نه تنها در محدوده كار پزشكان متخصص ورود پيدا كرده‌اند بلكه با اين اقداماتشان عوارضي جدي را براي خود و استفاده‌كنندگان از اين خدمات فراهم مي‌كنند. به گفته وي،اين كار آرايشگاه‌ها نه فقط تخلف محسوب مي‌شود بلكه در مواردي به فلج اندام افراد منجر شده است. ايجاد حساسيت، شوك و تغيير رنگ پوست كمترين آسيب‌هايي است كه به استفاده‌كنندگان از اين خدمات در آرايشگاه‌ها وارد مي‌شود.


آرايشگراني كه پزشكي مي‌كنند


در ورودي هيچ تابلو و نشانه‌اي ندارد. تنها از روي آدرسي كه در دست داري متوجه مي‌شوي راه را درست آمده اي. وارد كه مي‌شوي با نگاهي كوتاه به اطراف سالن مي‌بيني كه هر كس به كار خودش مشغول است و سرشان اينقدر شلوغ است كه هيچ كدام متوجه تازه واردي كه با بهت به آنها نگاه مي‌كند، نمي‌شوند. ديوارهاي كاذب قسمت‌هاي مختلف آرايشگاه را از هم جدا كرده است، تابلوي كوچكي مراجعان را به سمت اتاق بوتاكس راهنمايي مي‌كند و تابلويي ديگر نشان از انجام تاتو در اتاق بعدي دارد و تزريق ژل نيز با قيمتي مناسب زير نظر خانمي مجرب انجام مي‌شود، تناسب اندام زير نظر مربي كار آزموده از ديگر خدماتي است كه در اين آرايشگاه انجام مي‌شود.

گوشه ديگر آرايشگاه براي اينكه حوصله مشترياني كه د رنوبت نشسته‌اند سر نرود ميزي به گرفتن فال اختصاص يافته است. اگر چه گفته مي‌شود اين كارفقط براي تفنن و پر كردن وقت مشتريان است اما گرفتن فال قهوه 15 هزار تومان، فال ورق 8 هزار تومان و فال نخود 4 هزار تومان براي مشتري آب مي‌خورد. پشت سر منشي آرايشگاه نيز قفسه‌اي به چشم مي‌خورد كه در آن انواع و اقسام مكمل‌هاي رژيمي چيده شده تا مشترياني كه براي تناسب اندام به اين محل مراجعه مي‌كنند دست خالي بيرون نروند.

 اتاق تاتو از همه بخش‌هاي ديگر آرايشگاه شلوغ‌تر است. زناني كه به داخل اتاق مي‌روند بعد از دقايقي طولاني با چهره‌اي متفاوت بيرون مي‌آيند و از ديگران درباره نحوه انجام كار خانم تاتو كار روي صورتشان مي‌پرسند و زماني كه با تاييد همكاران خانم تاتو كار مواجه مي‌شوند با رضايت كامل هزينه تاتو را پرداخت مي‌كنند. به گفته مسئول آرايشگاه، بيشتر مشتريان براي تاتوي ابرو به اين محل مي‌آيند اما تاتوي لب و تاتوي چشم نيز در صورت درخواست مشتري انجام مي‌شود كه البته انجام تاتوي چشم يك شرط دارد.

براي انجام تاتوي چشم مشتري بايد به آرايشگاه تعهد بدهد كه در صورت بروز مشكل در بينايي يا ريزش مژه‌ها يا هر مشكل ديگري اعتراضي به آنها نكند. با اين حال تعداد افرادي كه براي تاتوي لب و چشم به اين سالن زيبايي مراجعه مي‌كنند كم نيستند. تزريق بوتاكس و ژل نيز از ديگر خدماتي است كه در آرايشگاه‌هاي زنانه انجام مي‌شود. اين كار كه تا پيش از اين در اختيار پزشكان بود اين روزها به سالن‌هاي زيبايي راه پيدا كرده و مشتريان خاص خودش را دارد.

 اين در حالي است كه تزريق اين ماده سمي به منظور رفع چين و چروك صورت مورد استفاده قرار مي‌گيرد و در صورت تزريق بيش از حد آن باعث فلج عضلات يا افتادگي مي‌شود. اعتماد كامل مشتريان به مسئولان آرايشگاه‌ها و صرف هزينه‌هاي بالا سبب شده تا مسئولان آرايشگاه‌ها به خود اجازه دهند تا به بهانه زيبايي دست به هر كاري بزنند، اقداماتي كه گاهي باعث بروز خسارات و صدمات جبران ناپذيري براي مشتريان اين نوع خدمات مي‌شود.


اين در حالي است كه بر اساس قانون كار، آرايشگاه‌هايي كه مجوز وزارت كار دارند صرفا بايد فعاليت مرتبط با حرفه خود را انجام دهند اما ‌آنچه در عمل مشاهده مي‌شود انجام كارهاي غير قانوني و غير مرتبط با اين نوع فعاليت است.

رشد قارچ گونه آرايشگاه‌هاي بدون مجوز


به نظر مي‌رسد وجود 15 هزار آرايشگاه كه به صورت زيرزميني و بدون مجوز به فعاليت مشغولند نظارت بر فعاليت آنها را تا حدودي براي مسئولان سخت كرده است. فعالیت اين ۱۵ هزار آرایشگاه زیرزمینی زنانه حتي صداي معاون خانواده مركز زنان رياست‌جمهوري را هم درآورده است. مراكزي كه در بسياري از آنها اقداماتي خلاف آنچه در اساسنامه اتحاديه آرايشگران آمده، انجام مي‌شود كه گاهي به سلامت مراجعه كنندگان لطمه مي‌زند.

 زهرا سجادي، معاون امور خانواده مركز زنان رياست‌جمهوري با بيان اين نكته كه فقط هزار آرايشگاه زنانه مجوز فعاليت دارند، مي‌گويد: «طرح ساماندهی آرایشگاه‌های زنانه ابعاد زیادی دارد، اين مراكز تاکنون آسیب‌های زیادی در برداشتند و طرح ساماندهی آرایشگاه‌ها از سوي مرکز امور زنان ریاست جمهوری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی می‌شود.»


وی تاكيد مي‌كند: «متاسفانه اقدامات زیادی در آرایشگاه‌ها مانند بوتاکس و تاتو به وسيله افراد غیرحرفه‌ای انجام می‌شود که آسیب‌های زیادی از بعد جسمی برای بانوان به‌وجود می‌آورد. همچنین برخی از آرایشگاه‌ها از نظر اخلاقی ترویج‌گر مسائلی هستند که آسیب‌های روانی به مراتب زیادی به همراه دارند.» به گفته سجادي، طی جلساتی كه اين معاونت با شهرداری داشته، قرار شده تا طرحی برای مجوز گرفتن آرایشگاه‌ها در نظر گرفته شود تا مراحل مجوز گرفتن کوتاه شود و پس از آن آرایشگاه‌هایی که مجوز دارند وارد حیطه آموزشی شوند.

دكتر مجتبي اميري، متخصص پوست نيز با بيان اينكه اقدامات پزشکي بايد به وسيله پزشک و با شناسايي وضع عمومي و جسماني مريض انجام شود، مي‌گويد: «اگر تزريق بوتوليسم به درستي بر صورت انجام نشود يا از مواد شناخته شده و با کيفيت نباشد، يعني مواد تقلبي باشد، فرد دچار دو بيني يا افتادگي پلک چشم مي‌شود. همچنين باعث ايجاد حساسيت بر پوست خواهد شد.»

 وي تاكيد مي‌كند: «‌تزريق بوتوليسم بايد به وسيله پزشک متخصص وبا شناسايي درست محل تزريق صورت گيرد و انجام تاتو نيز بر بدن در مراکز آرايشگاهي از سوي افراد غيرحرفه اي، کاري خطرناک و از نظر پزشکي ممنوع است ضمن اينكه ‌ فقط در مواردي که صورت فردي مبتلا به بيماري پوستي «لک و پيس» در ناحيه لب باشد،‌بايد عمل تاتو انجام شود؛ اين تاتو جنبه درماني دارد.» به گفته وي،استفاده از سوزن‌هاي مشترکي که در اين مراکز به‌طور يکسان براي مشتريان استفاده مي‌شود مي‌تواند عامل سرايت بيماري‌هاي خطرناک مانند هپاتيت و ايدز باشد.


ليزر درماني و سولاريوم در آرايشگاه ها

اما تمام تخلفات آرايشگاه‌ها به تزريق ژل و بوتاكس منتهي نمي‌شود. چندي قبل دفتر سلامت محيط و كار وزارت بهداشت بخشنامه‌اي را در خصوص تشديد بازرسي در زمينه سولاريوم و ليزر درماني در آرايشگا‌ها ابلاغ كرد. اما به رغم ممنوعيت استفاده از اين دستگاه‌ها در آرايشگاه‌ها بسياري از آنها به ارائه خدمات در اين زمينه مي‌پردازند ومشتريان زيادي را جذب كرده‌اند.

ندافی، مدیرکل دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، استفاده از سولاریوم یا‌‌ همان دستگاه برنزه‌کردن را امری غیرقانونی مي‌داند و مي‌گويد: «استفاده از سولاریوم در آرایشگاه‌ها به هیچ وجه مجاز نیست و هرگونه تجهیزاتی که مربوط به اشعه و پرتو می‌شود نیاز به مجوز از سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت دارد.»

به گفته وي، بازرسان وزارت بهداشت به طور معمول ۴ بار در طول سال به آرایشگاه‌های زیر نظر وزارت بهداشت سر می‌زنند و نظارت بر آرایشگاه‌ها از طریق بازرسی‌ها انجام می‌شود. بازرس‌ها به صورت معمول آرایشگاه‌ها را مورد بازرسی قرار داده و اگر موردی از تخلفات را ببینند حتما به وزارت بهداشت گزارش می‌دهند. انجام لیزردرمانی در آرایشگاه‌ها نيز از ديگر خدماتي است كه ارائه مي‌شود، اين درحالي است كه به گفته ندافي آرایشگاه‌ها به هیچ‌وجه اجازه انجام خدمات لیزر را ندارند.

مدیرکل دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هر کاربردی در رابطه با پرتو و دستگاه‌های مربوط به آن نیاز به مجوز از سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت دارد، مي‌گويد: «آرایشگاه‌ها حتی شرایط گرفتن مجوز برای استفاده از لیزر را ندارند و این کار حتما باید زیر نظر پزشک و تنها در مراکز تخصصی و مجاز صورت بگیرد و تنها بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و متخصصان پوست و زیبایی مورد تایید وزارت بهداشت دارای این مجوز هستند و می‌توان برای انجام لیزردرمانی به آنها مراجعه کرد.»

اما خدمات سولاریوم و لیزردرمانی یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی آرایشگاه‌هاست و به علت آگاهی کمی که در این‌باره وجود دارد بسیاری از افراد برای انجام این کار‌ها به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند؛ این درحالی است سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است استفاده از سولاریوم راه مناسبی برای برنزه‌کردن پوست نیست و این روش هیچ‌گونه مصونیتی در مقابل سرطان پوست ندارد.

  موضوع مطلب: دانستنی ها                      تعداد بازديد اين مطلب:  1510                               تاريخ ارسال:  دوشنبه 11 دي 1391
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟