گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
800 نفر مالک ورزشگاه آزادی اند!
"صدور سند برای مجموعه ورزشی آزادی"؛ این موضوع یکی از بخش‎های مهم نشست خبری مصطفی مدبر، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بود که حدود دو هفته پیش برگزار شد و البته برخی از شرکت کنندگان در نشست هم از آن برداشت متفاوتی داشتند به گونه‌ای که  این خبر را به "گرفته شدن مجموعه آزادی از دولت" تعبیر کردند اما واقعیت این بود که ۲۵۸ هکتار از اراضی مجموعه ورزشی آزادی به نام دولت و با نمایندگی وزارت ورزش و جوانان - شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مستندسازی شده است آنهم بعد از گذشت ۴۳ سال از احداث این مجموعه.

800 نفر مالک ورزشگاه آزادی اند!

اصل خبر و اینکه برای بزرگترین مجموعه ملی ایران بعد ازگذشت حدود نیم قرن از زمان احداثش (مجموعه ورزشی آزادی سال ۱۳۵۱ احداث و سال ۱۳۵۳ افتتاح شد) در دوره مدیریت مدبر در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی سند صادر شده، بسیار حائز اهمیت است چراکه طی سال‌های گذشته و با وجود تصویب‌نامه سال ۱۳۸۱ هیات وزیران مبنی بر جدایی مجموعه ورزشی آزادی از سازمان تربیت بدنی وقت و واگذاری آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، هیچ اقدام موثر و نتیجه‎بخشی برای مستند سازی این مجموعه نشده بود اما از آذرماه سال گذشته استارت جدی کار برای این مهم زده شد و پیگیری‌های متوالی طی هفت ماه گذشته در نهایت منجر به نتیجه‌گیری شد.
بر این اساس وزارت امور اقتصاد و دارایی ۲۴ خردادماه گذشته با صدور گواهی به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - اداره کل امور املاک دولتی، اعلام کرد که نسبت به اصلاح و صدور سند مالکیت تفکیکی تک برگی پلاک ثبتی دو قطعه مجموعه ورزشی آزادی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان مالک و با نمایندگی وزارت ورزش و جوانان - شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با قید عبارت "فروش و هر گونه واگذاری به تغییر بهره بردار منوط به تصویب هیات وزیران خواهد بود" اقدام شود.

با صدور این گواهی، تکلیف ۲۵۸ هکتار از اراضی مجموعه ورزشی آزادی مشخص شد اما این مجموعه ۳۳۰ هکتار است و این یعنی بلاتکلیفی ۷۲ هکتار دیگر از اراضی مجموعه ورزشی؛ البته از این میزان هکتار، حدود ۳۰ هکتار به نام دولت و به نمایندگی وزارت راه و شهرسازی است. فقط کافی است در کمیسیون مستندسازی برای تغییر نام بهره بردار اقدام شود اما مستندسازی بخش باقی مانده دیگر به چه صورت است و چرا تاکنون انجام نشده است؟
 
ریحانه خسروشاهی، مدیر حقوقق و امور املاک شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که با پیگیری‌های متوالی وی پس از مدت‌ها ۲۵۸ هکتار از اراضی مجموعه ورزشی آزادی مستندسازی شد، برای صدور سند بخش باقی مانده اراضی این مجموعه نیز اقداماتی انجام داده و پیگیر نتایج آن است اما ظاهرا تعیین تکلیف این بخش که حدود ۴۰ تا ۵۰ هکتار از اراضی مجموعه آزادی را شامل می‌شود سخت‌تر از ۲۵۸ هکتاری است که مستندسازی شده است!

۸۰۰نفر سند مالکیت مجموعه ورزشی آزادی را دارند!
 
به گفته مدیر حقوقی و امور املاک شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، مجموعه ورزشی آزادی ۸۰۰ پلاک معارض دارد؛ یعنی ۸۰۰ نفر هستند که با داشتن سند مدعی مالکیت این پلاک‌ها هستند. این افراد ظاهرا مردم عادی هستند چرا که محدوده ثبتی مجموعه ورزشی آزادی مربوط به اداره ثبت کن می‌شود. این اداره چند سال پیش دچار آتش سوزی شد که طی آن بخش زیادی از اسناد موجود در آن از بین رفت. بنابراین به طور دقیق نمی‌توان گفت مدعیان طرف مقابل چه کسانی هستند.

برداشت‌های میلیاردی معارضین از حساب وزارت ورزش یا شرکت توسعه
 
از میان مدعیان ۸۰۰ پلاک ۵۰۴ متری در مجموعه آزادی، هنوز همه افراد برای اثبات ادعای خود پا پیش نگذاشته‌اند، اما بنا به گفته ریحانه خسروشاهی از این ۸۰۰ نفر تاکنون ۴۰ -۳۰ نفر طی سال‌های گذشته با ارائه سند، طرح دعوی کرده و رای دادگاه را هم به نفع خود و مبنی بر برداشت چند ده میلیونی از حساب وزارت ورزش یا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گرفته و اقدام به این کار هم کرده‌اند.
 
البته در این زمینه رای‌های جدیدی هم صادر شده که قطعیت پیدا کرده و اجرایی هم شده است و به زودی منجر به برداشت ۴ میلیاردی، ۲ میلیاردی و ... از حساب وزارت ورزش یا شرکت توسعه خواهد شد.
 
اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای پرداخت به معارضین مجموعه آزادی

800 پلاک معارض در مجموعه ورزشی آزادی حدود ۴۰ تا ۵۰ هکتار از اراضی این مجموعه را شامل می‌شود و تملک کردن این بخش توسط دستگاه ورزش (وزارت ورزش- شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی) هزینه سنگینی را به دوش دولت می‌گذارد.
 
مدیر حقوقی و امور املاک شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در این زمینه گفت: اگر حکمی که دادگاه برای یکی از پلاک‌های معارضین صادر کرده را به تمام پلاک‌ها بسط دهیم، رقم سنگینی را برای‌مان ایجاد می‌کند، یعنی اگر بخواهیم تک تک ۸۰۰ پلاک معارض را تملک کنیم به اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول نیاز داریم تا پول هر یک از مدعیان را داده و سند را به نام دولت منتقل کنیم. به واقع وجود این معارضین باعث بلاتکلیفی شده و ما را با عده‌ای طلبکار مواجه کرده است.

قانونی که تردید ساز شده است
 
آنچه در مورد ۸۰۰ پلاک معارض در مجموعه ورزشی آزادی ما را دچار تردید کرده این است که برحسب اطلاعات واصله حدود ۱۰۰ پلاک از این ۸۰۰ پلاک ۵۰۴ متری به نام وزارت راه و شهرسازی است. سال ۱۳۵۱ که مجموعه ورزشی آزادی کلنگ زنی شد طبق قانون، وزارت آبادانی و مسکن وقت مکلف بوده اراضی محدوده اجرای پروژه آزادی را تملک کند و به سازمان ورزش و تفریحات سالم وقت تحویل دهد. بر همین اساس معتقدیم وزارت راه و شهرسازی فعلی این قسمت از اراضی آزادی را تملک کرده و حقوق مالکان اشخاص را پرداخت کرده است. در این صورت پرداخت دوباره به مدعیان مالکیت از پول بیت‌المال صحیح نیست.
 
ریحانه خسروشاهی تاکید دارد که برای شفاف سازی و حل مشکل ۸۰۰ پلاک معارض مجموعه ورزشی آزادی نیاز به عزمی سه جانبه میان وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به عنوان دستگاه ورزش با وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. باید در این زمینه کارگروهی با عضویت کارشناسان خبره تشکیل شود تا طی زمان معین، موضوع تملک یا عدم تملک ۸۰۰ پلاک معارض تعیین تکلیف شود تا اگر پیش از این بابت حق تملک پولی پرداخت شده، دوباره حکمی برای برداشت از حساب دولت (وزارت ورزش یا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی) داده نشود. اما اگر مشخص شود که وزارت راه و شهرسازی این قسمت از اراضی را تملک نکرده، دولت باید تمام هم و غم و خود را برای تامین اعتبار لازم و پرداخت حقوق مالکان این اشخاص به کار گیرد. در کل باید مشخص شود که دولت این ۴۰ هکتار معارض را پیش از این خریده یا نه.  
 
تاخیر در اعلام نتیجه یک استعلام تاثیرگذار

برای برطرف شدن ابهامات مربوط به ۸۰۰ پلاک معارض در مجموعه ورزشی آزادی دو اقدام اساسی توسط مدیر حقوقی و امور املاک شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی انجام شده است؛ اول اینکه طبق استعلام از اداره کل منابع طبیعی استان تهران این اطمینان حاصل شده که این ۴۰ هکتار جزو مستثنیات است، یعنی متعلق به اراضی دولتی نیست. دوم اینکه با پیگیری‌های وی از طرف وزیر ورزش و جوانان و طی مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی استعلامی گرفته شد مبنی بر اینکه اگر در مورد این ۴۰ هکتار اراضی آزادی، سابقه تملک توسط آن وزارتخانه وجود دارد به طور رسمی اعلام شود.
 
البته هنوز وزارت راه و شهرسازی پاسخ این استعلام را نداده است اما در هر صورت نتیجه این استعلام تعیین کننده چگونگی ادامه کار است. اگر وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این استعلام اعلام کند که سابقه تملک به نام دولت دارد، مشکل به نوعی حل است اما اگر این پاسخ منفی باشد باید دولت هزینه لازم برای این کار یعنی همان رقم حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان را تامین کند تا مشکل مستندسازی بخش باقی مانده از اراضی مجموعه ورزشی آزادی حل شود.
 مهر

  موضوع مطلب: مطالب جالب                      تعداد بازديد اين مطلب:  540                               تاريخ ارسال:  يكشنبه 21 تير 1394
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟