گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
گفتگوی صمیمانه و مفصل با علی کریمی

گفتگوی صمیمانه و  مفصل با علی کریمی

 علی کریمی: همیشه از استیلی حمایت می کنم / مورینیو هم بیاید شرایط همین است / تا پنجعلی هست نیاز به دشمن نداریم …

 

کاپیتان پرسپولیس گفت: «با تعصب لقب آنی است که چند سال در پرسپولیس بازی کرده نه یکی دو سال!»

گفتگو با علی کریمی قول و قرار ندارد. یعنی نمی‌توانی رویش حساب صد در صد کنید. حال حرف زدن داشت حرف می‌زند، حس و حالش را نداشت که هیچ. ممکن است با سر درد به درخواست شما پاسخ مثبت بدهد و ممکن است با یک لبخند، شما را بپیچاند. صبح روز بعد از تساوی مقابل نفت آنها که او را از دور زیر نظر داشتند، جرات نمی‌کردند به سمتش بروند. عادت خوب جادوگر اما او را بعد از تمرین میان هواداران برد تا بایستد و به سؤالات‌شان پاسخ دهد. اینطور بود که گفت و گوی اختصای ما هم با رقم خورد، درست وقتی که احساس کرد به عنوان یک روزنامه نگار مقابلش نایستاده ایم، بلکه سؤالات هوادارها را مطرح می‌کنیم. کریمی برخورد گرمی کرد تا نزدیک به یک ساعت بعد از تمرین، رودرو سؤالات را بپرسیم و او نیز تند و تیز پاسخ دهد. این گفت و گو نکته‌های مهمی در خود داشت، جدا از تمام بحث‌های حاشیه‌ای اش. جادوگر توضیحاتی منطقی درباره نحوه روی کار آمدن استیلی داد و گفت: «اینکه می‌گویند انتخاب شدنش جالب نبود، اصلاً درست نیست.» کریمی وقتی درباره محمد پنجعلی عضو هیأت مدیره پرسپولیس و کاپیتان اسبق این تیم حرف می‌زد، احتیاط را کنار گذاشت: «ایشان نباید به این شکل درباره استیلی حرف بزند.» کریمی در این مصاحبه ویژه حرف‌های زیادی به زبان آورد، حرف‌هایی خاص که فقط او می‌تواند بزند.

*در شرایط فعلی می‌شود از شما انتظار داشت که از استیلی حمایت کنید یا اینکه شما جور دیگری درباره وضعیت کارد فنی پرسپولیس فکر می‌کنید؟
- من همیشه از استیلی حمایت کرده ام. چه موقعی که تیم شرایط خیل خوبی داشت و جه الان که در وضعیت بحرانی به سر می‌برد ولی خب مهم این است که هر کس در جایکاه خودش حرف بزند. آنهایی که باید تصمیم بگیرند از جمله مدیر عامل و هیأت مدیره باشگاه، آنها باید حمایت کنند. یعنی فقط حمایت من کافی نیست. در شرایط فعلی که منتظر تصمیم این مقامات هستیم.

*آقای پنجعلی مجدداً علیه کادر فنی صحبت کرده است. او گفته که حمید استیلی باید برود. این درست است که یکی از مسئولان باشگاه علیه استیلی حرف بزند؟
- متأسفانه آقای پنجعلی موضع خوبی نگرفت و به نظرم حرف‌هایی که زده درست نیست. هفته گذشته ایشان به رختکن تیم آمد و گفت همه باخت‌های تیم گردن و هیأت مدیره است. ایشان تأکید داشت ما خوب عمل نکرده ایم. شما بازیکنان و کادر فنی با خیال جمع به کارتان ادامه بدهید و ما اعضای هیأت مدیره همه چیز را جمع می‌کنیم. حالا چظور می‌شود که این آقا ۳، ۴ ساعت بعد در برنامه زنده ۹۰ آن حرف‌ها را می‌زند و می‌گوید استیلی باید از تیم برود؟

*به طور نمونه آقای پنجعلی روز چهارشنبه گفت با علی دایی تماس نگرفته اما در مصاحبه آخر خود اعتراف کرده که وی تماس گرفته و به دایی پیشنهاد داده است.
- پنجعلی خودش کاپیتان و بازیکن پرسپولیس بوده است. به خاطر همین احترامش را حفظ می‌کنم ولی چطور می‌شود که عضو هیأت مدیره یک باشگاه می‌رود با سرمربی یک تیم لیگ برتری دیگر که با باشگاهش قرارداد دارد، مذاکره می‌کند. این از نظر حرفه‌ای درست است؟ مگر تیم مدیر عامل ندارد؟ چرا نباید در یک باشگاه هر کس بر حسب حیطه وظایف خودش عمل کند؟ اصلاً زدن این حرف‌ها و انجام دادن این کارها درست نیست. آقای پنجعلی همه ما می‌خواهیم در یک وجب خاک بخوابیم. جه خوب است تا وقتی که زنده هستیم به یکدیگر احترام بگذاریم نه اینکه طرف تا مرد برای ما عزیز شود. در فوتبال ما همین است. تا وقتی طرف زنده است تو کار او می‌گذاریم ولی تا می‌میرد برای همه ما عزیز می‌شود. ما همه انسان‌ها باید به چیزی اعتقاد داشته باشیم. اگر پایه اعتقادات خود بایستیم خیلی از اتفاقات نمی‌افتد.

*بعضی از کارشناس‌ها معتقدند که تیم نیاز به شوک دارد. شما هم با این نظر موافق هستید؟
- من نمی‌دانم شوک لازم است یا نه فقط امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد به نقع تیم باشد. به نظر من مشکل پرسپولیس مربی نیست. با تغییر در کادر فنی به هیچ جا نمی‌رسیم. مشکل را باید در حای دیگر جست‌وجو کرد.

 

*خب نظر شما این است که باید از کادر فعی حمایت کرد؟ ظاهراً این خواسته هواداران نیست.
- بله، باید حمایت شود آنهم یک حمایت درست و حسابی. نه اینکه آقای پنجعلی بیاید در رختکن یک حرفی بزند. مقابل مربیان قرار بگیرد یک حرفی و در برنامه زنده تلویزیونی کلاً تمام حرف هایش را عوض کند. بدبختی یک صحبتی هم که می‌کنند پاس حرف خود نمی‌ایستند. الان یک حرفی می‌زنند ۱۰ دقیقه بعد که دوربین می‌آید جلوشان ۱۸۰ درجه حرف هایشان را عوض می‌کنند. تا وقتی وضعیت همین باشد شرایط هیچ تغییری نمی‌کند.

* نمی‌دانیم شما برداشتتان از این نوع حرف زدن‌ها چیست؟ آیا فکر می‌کنید به منافع شخصی آدم‌ها برمی گردد؟
- لابد یک چیزی هست که تغییر موضع می‌دهند و اینطور حرف عوض می‌کنند. من از این چیزها بی‌خبرم ولی بعد مشخص می‌شود. آینده همه چیز را روشن می‌کند.

* شما اگر در مقابل نفت بازی می‌کردید می‌شد گفت شاید نتیجه بازی مساوی نمی‌شد.
- نه با آن وضعیتی که سکوها داشتند و آن شعارها نمی‌شد کاری کرد. من واقعاً نمی‌توانستم در این جو بازی کنم. شاید به زور آمپول می‌توانستم یک نیمه بازی کنم که اتفاقا قصدم همین هم بود ولی استیلی اجازه نداد و گفت در بازی بعدی به تو نیاز داریم. خودم هم احساس کردم نظر استیلی درست است. او فکر آینده من است. بالاخره من بازیکن پرسپولیس و تیم ملی هستم. غیر از پرسپولیس ایران هم الان شرایط حساسی دارد. شاید بازی می‌کردم و فشار زیادی می‌آوردم احتمالا یکی دو ماه بیرون می‌ماندم.

* در حال حاضر شرایط پرسپولیس طوری است که هر فردی روی نیمکت بنشیند و نتیجه نگیرد می‌گوید من تیم را بحرانی تحویل گرفتم یا خودم تیم را نبستم. اتفاقی که در فوتبال ایران خیلی رخ می‌دهد.
- دقیقاً همین‌طور است. در فوتبال ما طبیعی است. به نظر من تا وقتی که جو سکوها به این شکل است شرایط پرسپولیس تغییر نمی‌کند. من سال‌ها در این تیم بازی کردم اما در هیج فصلی چنین شرایطی را تجربه نکرده بودم. هوادارها باید باهوشتر از این حرف‌ها باشند و اجازه ندهند هر کسی بیاید لابلایشان و خط و مشی تعیین کند تا به اهداف خودشان برسند. هوادارها نباید بازیجه این آدم‌ها شوند. آنها باید این را بدانند که در پرسپولیس خیلی‌ها آمدند و رفتند. مطمئن باشید علی کریمی و حمید استیلی‌ها می‌آینده و می‌روند ولی پرپسولیس است و نامش که می‌ماند. ب ه خاطر همین آنها باید به موفقیت تیم فکر ککنند نه موفقیت شخص خاضی. اگر قرار است همین وضعیت ادامه پیدا کنید مورینیو را هم که بیاوریم ۴ تا بازی ببریم و یک بازی ببازیم این اتقاقا دوباره روی سکوها رخ می‌دهد چون یکسری‌ها برای رسیدن به اهداف‌شان هر کاری می‌کنند و هر کسی را که لازم باشد قربانی می‌کنند تا بتوانند منافع از دست رفته‌شان را به دست بیاورند. در مجموع هواداران ما باید اینقدر باهوش باشند که کسی نتواند آنها را مجبور به کاری کند. پرپسولیس همیشه هست و باقی خواهد ماند و این هوادارها همیشه باید حامی تیم باشند.

* بعد از بازی شهرداری شما حرف‌هایی انتقاد آمیزی درباره هواداران به زبان آوردید که نتایج مثبتی داشت. در بازی با نفت آبادان تأثیرش دیده شد. هوادارها پشت تیم در آمدند و شما بازی را بردید.
- نکته خیلی خوبی اشاره کردید. ما در آن بازی که اتفاقا خیلی سخت بود ۳ بر یک برنده شدیم چون هواداران از تیم حایت کردند. اتفاقا من همین الان هم به هوادارها همین را می‌گفتم. تأکید می‌کردم شما حمایت کنید تیم می‌برد اما در همین بازی نفت از دقیقه ۳۰ شعارها علیه تیم شروع شد. مقابل صبا که صدرنشین لیگ برتر بود دیدید جقدر راحت پیروز شدیم. آنها حتی نتوانستند یک موقعیت گل روی دروازه ما ایجاد کنند. فکر می‌کنید بردن فجر در شیراز کار راحتی بود؟ با آن دوندگی که جوانان آنها داشتند. اینها نشان می‌دهد تیم ما از نظر فنی مشکل ندارد و می‌تواند کار بزرگ بکند. باید قبول کرد در مسابقه‌ای که از دقیقه ۳۰ هواداران علیه تیم می‌شوند بازیکن آن تیم نمی‌تواند بازی کند، حالا در هر سطحی هم که می‌خواهد باشد.

* از صحبت‌های شما می‌توان این برداشت را کرد که اگر تیم حمایت شود به جمع مدعیان بازمی گردد.
- بله، تیم ما خیلی خوب است. همین جا اعلام می‌کنم ما یکی از بهترین تیم‌های لیگ هستیم و بهترین بازیکنان را داریم. چیزی که هست و به آن پرداخته نمی‌شود این است که تیم حمید استیلی همان تیم پارسال است. باید انتظارات در همان حد پارسال باشد. چند بازیکن رفتند و جند بازیکن آمدند. اتفاقی نیفتاده است. در بازی نفت فقط محمد نصرتی و کاظمیان به تیم پارسال اضافه شده بودند و خودم. پس نباید خیلی توقع را برد بالا. (با عصبانیت)

* این حرف‌هایی که می‌زنید درست است ولی همان بازیکنان پارسال اصلاً نمی‌توانند بازی فصل قبل را انجام دهند. این را قبول دارید؟ خیلی افت کرده‌اند.
- من این انتقاد را قبول دارم. برخی از بازیکنان باید بیشتر تلاش کنند و بیشتر زحمت بکشند و عملکرد بهتری در زمین داشته باشند ولی این یکطرف قضیه است موضوع اصلی این است که طرفدار باید مثل فصل قبل حمایت کند. برای همین می‌گویم، اینها همان بازیکنان هستند. اگر بازیکنان مثل پارسال حمایت کنند بازیکن می‌تواند عملکرد فصل قبلش را تکرار کند و دوباره اعتماد به تفسش را به دست بیاورد. اگر قرار بود هوادارها حضورشان روی سکوها بی‌تأثیر باشد فوتبال را بدون تماشاگر بازی می‌کردند دیگر. در واقع فوتبال همینطوری برگزار می‌شد، فقط نتیجه‌اش را یادداشت می‌کردیم. اصلاً نمی‌رفتند پشت سر هم رزشگاه بسازند و گنجایش ورزشگاه‌ها را افزایش بدهند. وقتی تیم میزبان یک بازی است باید از شرایط میزبانی‌اش استفاده کند. اگر غیر از این بود می‌آمدند بازی‌های لیگ را قرعه کشی می‌کردند و می‌گفتند هر تیم هر جایی افتاد برود همان جا بازی کند.

* پس از این به بعد اگر پرسپولیس بازی هایش را در شهرستان برگزار کند موفق‌تر خواهد بود؟
- شهرستان‌ها مشکلات خاص خودش را دارد اما حرف من این است که وقتی استقلال و پرسپولیس اینهمه تماشاچی دارند باید در همه بازی‌ها حتی در بازی‌هایی که مهمان هستند طرفدارن‌شان بیشتر باشد و حمایت شود. نه اینکه ما در شهر خودمان و در بازی با تیمی که طرفدار هم ندارد، اینطور حمایت نشویم. پرسپولیس باید از شرایط میزبانی نهایت استفاده را ببرد تا فصل موفقی را سپری کند.

* الان ذوب‌آهن و سپاهان و استقلال هم کمتر از پرسپولیس امتیاز از دست نداده‌اند به نظر می‌آید این فصل مدعی تمام عیاری نداریم. – به نظر شما چرا درباره این سه تیم اینقدر حاشیه وجود ندارد ولی درباره پرسپولیس خیلی زیاد است؟
خیلی ببخشید خیلی ببخشید الان داریم با هم حرف می‌زنیم می‌گویم، این طرز فکر و این شرایط را خود شما و همکارانتان برای ما ایحاد کرده اید. الان فاصله ما با صدر جدول مگر چقدر است؟ در بدترین حالت هم که نگاه کنید می‌شود ۹ امتیاز. مصلا ۹ امتیاز زیاد است؟ این امتیازها با ۳ برد جبران می‌شود منتهی شیطنت‌های شما نمی‌گذارد. پرسپولیس برای شما کاملاً در بورس است. هر وقت ما نتیجه نمی‌گیریم حالا یا مساوی می‌کنیم یا باخت می‌دهیم خوراک شما خبرنگاران جور می‌شود و ۱۰ روزی روی آن مانور می‌دهید. درستش این است که از هر چیز به نحوه درست استفاده شود. من از شما می‌خواهم به عنوان خبرنگار خواهشا تنها جیزهایی را که اتفاق می‌افتد منعکس کنید نه اینکه فلانی جی گفت، فلان کس چی گفت و کی چه جوری جواب داد. الان هم که باب شده برای تیمی می‌خواهند حاشیه درست کنند می‌گویند فلانی به نقل از فلانی گفت یا شنیده می‌شود آن اتفاق رخ داده است. اینطوری مطلب می‌نویسند که کسی نتواند شکایت کند. من نمی‌دانم با همین مطالب چگونه ذهن هوادارها را نسبت به یک آدم و یک تیم عوض می‌کنند. شما خبرنگاران رسالتی برای خودتان داشته باشد. شاید وظیفه شما این باشد که کار کنید و حقوق بگیرید اما سعی کنید با صدافت کار کنید.

* برخی از اهالی فوتبال اعتقاد دارند نحوه روی کارآمدنن حمید استیلی درست نبود و چون جانشین علی دایی شد مورد حمایت طرفداران واقع نشد. به نظر شما این دیدگاه درست است؟
- من این را قبول ندارم. یعنی چه که نحوه آمدن استیلی درست نبود. آقای دایی از سوی کمیته فنی برای ادامه حضور در پرپسولیس انتخاب شدند اما برای دلایلی که خودشان می‌دانستند قبول نکردند و این پیشنهاد را رد کردند. گزینه دوم حمید استیلی بود که به عنوان جانشین آقای دایی انتخاب شد. من از شما سؤال می‌کنم. آیا این نحوه آمدن ایراد داشت؟

* این دیدگاه ما نیست، دیدگاه برخی از اهالی فوتبال است که بارها در رسانه‌ها مطرح شده است!
- مسلما دیدگاه اشتباهی است. اصلاً منطقی نیست. شما یک مربی را انتخاب کردید و گفتید بیا کارت را ادامه بده اما او گفته است شرایط را برای کار مهیا نمی‌بینید. حالا به هر دلایلی که خودش می‌داند. مدیریت در این شرایط باید مر رفت دنبال گزینه بعدی دیگر؟ کاری غیر از این نکرد. استیلی گزینه بعدی نبود و انتخاب شد.

* اگر جای حمید استیلی هم هر مربی دیگری می‌آمد، همین نتیجه را می‌گرفت؟
- شک نکنید با این شرایطی که به وجود آورده اند‌اش همین بود و کاسه همین. مطمئن باشید بعد از این هم همین وضعیت ادامه خواهد داشت. البته من از دوستان خبرنگار شنیدم که حمید استیلی استعفا کرده است که اگر من جای او بودم هرگز استعفا نمی‌کردم. استیلی مربی زحمتکشی است و مطمئن باشید اصبلا برای تیم کم نمی‌گذارد. او حتی کار آنالیز تیم را هم خودش انجام می‌دهد، کاری که خیلی از مربیان دیگر برایش وقت نمی‌گذارند. مطمئناً مربی اگر خودش حریف را آنالیز کند بهتر از این است که بدهد دو سه نفر آنالیزور چنین کاری را انجام دهند. اینطوری بهتر از ضعف‌های حریف شناخت پیدا می‌کند. مطمئناً علم مربیگری خود مربی بیشتر از آنالیزور هم هست. خیلی از مربیان را داریم که اصلاً عارشان می‌آید بازی آنالیز کنند. این کار را کسر و‌شان می‌دانند. استیلی مربی بسیار زحمت کشی است و باز تأکید می‌کنم اگر هرم مربی دیگری جایگزین او شود با شرایط فعلی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. البته این را هم بگویم که بعد از بازی هم خیلی به من زنگ زدند و گفتند او استعفا داده است ولی امروز صبح دیدم قضیه اصلاً صحت ندارند و ایشان آمد سر تمرین. مطمئن باشید مربی بعدی هم که بیاید تنها تغییری که ایجاد می‌شود این است؛ ۳، ۴ بازیکن در کار این مربی هستند! (با نیشخند) و این اینجور مسائل هم که خوراک شما خبرنگاران است و روی آن کلی مانور می‌دهید.

* از صحبت‌های شما فهمیدیم مخالف این هستید که بعضی بازیکنان به خاطر رابطه صمیمی که با مربی قبلی دارند در این فصل خوب بازی نکرده‌اند.
- من داشتم همین الان به هواداران می‌گفتم. من بازیکن اگر بد بازی کنم اولین نفر به خودم ضربه می‌زنم. خیلی ببخشید که این حرف را می‌زنم اما آن بازیکن باید خیلی دیوانه باشد که خودش را خراب کند برای کسی که جای دیگر قرارداد خودش را دارد، آنوقت من بیایم فحش و تهمش را بشنوم که آدم دیگری گنده شود؟ خیلی ببخشید بازیکنی که این کار را می‌کند باید خیلی خر باشد! من بازیکن باید برای خودم زخمت بکشم منتها پولی که از باشگاه می‌گیرم و سر سفره‌ام می‌برم باید حلال باشد. مطمئناً برای همه اهمیت دارد که بچه‌شان با پول حلال بزرگ شود. بعدش هم اگر من برای تیم خوب بازی کنم سال بعد قراردادم بیشتر می‌شود و می‌توانم بروم تیم ملی. با تیم ملی به جام جهانی بروم. حضور در جام جهانی هم که بزرگترین افتخار یک فوتبالیست است. همه این شرایط برای کسی که خوب بازی می‌کند مهیاست. باید دیوانه باشد که برای بزرگ کردن یک فرد دیگر بیاید و بد بازی کند.

* آقای پنجعلی گفته‌اند که چرا باید می‌رفت پیش روانشناس چون مشکل تیم مربی است.
- حتما این سری می‌خواهند تیم را ببرند امین آباد! ما با وجود اینکه روانشناس داشتیم، رفتیم پیش یک روانشناس دیگر. به نظر من این کار خیلی بازتاب بدی داشت. ما خودمان روانشناس داریم. تک تک بازیکنان می‌توانستند بروند پیش این روانشناس. دیگر نیازی نبود دسته‌ای بلند شویم و برویم جایی. من بازیکن اگر مشکل روحی و روانی داشته باشم خودم می‌روم با روانشناس تیم حرف می‌زنم. نظر من این است که وقتی میزبان یک بازی هستیم باید به شدت از سوی هواداراها حمایت شویم. اگر این حمایت صورت بگیرد مشکل روحی و روانی تیم برطرف خواهد شد.

* اینکه یک نفر از اعضای هیأت مدیره قبل یا بعد از بازی مدام حرف بزند به نظر شما درست است؟ اصلاً وظیفه اعضای هیأت مدیره همین است؟
- متأسفانه چیزی که وجود و باید مدیر عامل وارد عمل شود، همین مسئله است. البته به نظر من در هیأت مدیره افراد دیگری هم باشند که حرف بزنند نه اینکه فقط یک نفر بیاید و وضع تیم را به هم بریزد. پس حتماً کسی که دارد چنین برخوردی می‌کند و اینطور حرف‌هایی می‌زند، چنین صحبت‌هایی در جلسه هیأت مدیره مطرح شده که بقیه سکوت اختیار کرده‌اند و یک نفر نقش سنخگو را بازی می‌کند. در غیر اینصورت سنخگوی هیأت مدیره یا مدیر عامل باشگاه باید بیاید و حرف بزند.

* شما فکر می‌کنید آقای پنجعلی چه هدفی را دنبال می‌کند با مطرح کردن این حرف ها؟
- اگر شما به جوابش رسیدید به من هم بگویید تا بفهمم!

* شاید پیشنهاد همکاری داده شده که از شخص خاصی حمایت می‌شود.
- من گناه کسی را نمی‌شویم چون همه ما می‌خواهیم آخرش در یک وجب جا بخوابیم. متأسفانه یکسری‌ها اعتقادات‌شان را از دست داده‌اند. آخرش این فوتبال تمام می‌شود، هر کسی هر سمتی دارد یک سال یا دوسال یا چند سال، جای خود را به آدم دیگری می‌دهد و می‌رود. دست بالای دست بسیار است. هر فردی برای کسیکه در رأس کار است مشکل ایجاد می‌کند مطمئن باشید یک روز هم برای خودش از این اتفاق‌ها می‌افتد.

* بعضی افراد در باشگاه شما اعتقاد دارند با رفتن استیلی بعضی چیزها درست می‌شود. آیا همینطور است؟
- لابد درست می‌شود که اینها اینقدر تلاش می‌کنند چنین اتفاقی بیفتد. من هم امیدوارم که هر اتفاقی می‌افتد به نفع پرسپولیس باشد نه شخصی. برای همه موفقیت پرسپولیس اهمیت دارد. حمید استیلی آنقدر آدم منطقی‌ای هست که در شرایط فعلی تصمیم درستی بگیرد. برای من فقط یک سؤال شده که چرا این آدم‌ها اینقدر اصرار دارند به برکناری استیلی. خیلی دوست دارم جواب این سؤال را بدانم. اگر قرار باشد شما مربی را برکنار کنید باید گزینه هایتان مشخص باشد. مگر می‌شود شما یک مربی را کنار بگذارید اما گزینه دیگری نداشته باشید که به جای او بیاورید؟ این آقا هم در حساب هجو و حیایی که دارد جواب این حرف‌ها را نمی‌دهد. آخر روی چه حساب بعضی‌ها به ورزشگاه می‌روند و داد می‌زنند استیلی بی‌غیرت. من سال‌ها با او همبازی بودم. همه بازیکنان را با القاب دیگری صدا می‌کردند اما به حمید استیلی لقب با تعصب داده بودند. چرا؟ چون با تمام وجود در زمین بازی می‌کرد. الان چطور حمید به عنوان مربی شده بی‌غیرت؟ او که از خیلی‌ها بیشتر برای این تیم بازی کرده. فکر کنم ۱۳، ۱۴ سال عضو پرسپولیس بود. کسان دیگر یکی دو سال در این تیم بودند اما خیلی عزیزتر شده‌اند. فرق حمید استیلی با بعضی‌ها این است که هجو و حیا دارد. الان هجو و حیای او دیگر زیادی شده است. به نظر من حمید استیلی زیاد دارد از هجو و حیایش سوءاستفاده می‌کند. این هم شده عامل سوءاستفاه یکسری‌های دیگر.

* از باشگاه شما خبری به گوش می‌رسد که اگر استیلی برکنار شود شما سرمربی موقت تیم می‌شوید. در واقع تا زمانی که مربی خارجی بیاید.
- من به هیچ وجه چنین پیشنهادی را نمی‌پذیرم. هرگز به خودم اجازه نمی‌دهم جانشین حمید استیلی شوم، فقط هم به خاطر ارادتی که به او دارم. یک درصد هم به مربیگری فکر نمی‌کنم و هرگز هم پیشنهاد جانشینی او را نخواهم پذیرفت. البته چنین پیشنهادی هم به من نشده است.

* جدا از مسائل حاشیه ای، خود ما اعتقاد داریم تیم مشکل فنی هم دارد. چرا تیم شما در بازی خانگی از دو مدافع میانی در کناره‌ها استفاده کند. این یعنی ترس از باختن.
- من از شما سؤال می‌کنم. مگر محمد نصرتی در تیم ملی دفاع راست بازی نمی‌کرد؟

* در مقطعی بود که تیم ملی شاید دوست داشت بازی تدافعی ارائه دهد، مخصوصا در جام ملت‌ها و بازی با کره.
- نه زمان برانکو، این مربی در تمام بازی‌ها از نصرتی در کناره استفاده می‌کرد. مجتبی شیری هم چون بازیکن خوش فکری است، قابلیت بازی در چند پست را دارد. او حتی می‌تواند هافبک دفاعی باشد. در بازی نفت هم او خیلی خوب کار کرد. اینکه یکسری از بازیکنان می‌توانند در چند پست بازی کنند خیلی خوب است و نمی‌شود از آنها ایراد گرفت.

* همین مسئله باعث شده بود تیم در کار تهاجمی موفق نباشد.
- نه به نظر من بازی نفت در مرکز زمین گره خورده بود تا اینکه بگوئیم کناره ها. ضمن اینکه ما در این بازی دو سه موقعیت نصفه و نیمه داشتم که استفاده نکردیم. الان هم شرایط لیگ ما طوری است که نمی‌شود هیچ حریفی را از پیش برنده یا بازنده دانست. همین هفته گذشته مگر استقلال صدرنشین مقابل راه‌آهن هفدهم جدولی به زحمت یک امتیاز نگرفت؟ فوتبال دیگر نزدیک شده. دیگر نمی‌توانی بگوئی به فلان تیم دو سه تا می‌زنی و حتماً برنده ای. وضعیت تیم‌ها هم در جدول اصلاً ملاک نیست و تأثیری در این زمینه ندارد. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. * قبول دارید مشکل شما نداشتن یک تمام‌کننده است.
- ما باید طوری تمرین کنیم و جوری در زمین تمرکز داشته باشیم که از کوچکترین موقعیت نهایت استفاده را ببریم.

* می توانیم به برد پرسپولیس مقابل داماش امیدوار باشیم؟
- الان شاید خیلی‌ها فکر کنند چون داماش دو سه بازی خود را برده است ما نمی‌توانیم این تیم را شکست دهیم اما اینطور نیست. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. آن اتفاقاتی که در زمین رخ می‌دهد نتیجه بازی را تعیین می‌کند. امیدوارم که این بازی را ببریم و این روند را ادامه بدهیم.

* شما به بازی داماش می‌رسید؟
- متأسفانه شرایطم خوب نیست. من در اردوی تیم ملی از ناحیه کشاله مصدوم شدم و درد پایم تشدید شد. من نمی‌توانم بگویم حتماً در بازی بعدی هستم یا نه. بیش از هر چیز باید مراقب باشم که تشدید نشود.

***

سؤالات هواداران از کریمی و پاسخ‌های جادوگر
تا پنجعلی هست نیازی به دشمن نداریم!
علی کریمی در لابلای گفت و گو یش مجبور شد به سؤالات برخی از هواداران هم پاسخ بدهد. او جواب هواداری که پرسیدچرا پرسپولیس اینطور بازی می‌کند را اینطور پاسخ داد: «من از شما سؤال می‌کنم اگر جای یک بازیکن بودی در این جو ورزشگاه آزادی می‌توانستی بازی کنی؟ واقعاً شمای هوادار وظیفه خودتان که حمایت از تیم بود را به نحو احسن انجام دادید؟ باید به این بازیکنان حق داد در این شرایط جوی نتوانند بازی واقعی‌شان را انجام بدهند.» هوادار دیگری پرسید: «چرا استیلی اول فصل قبول نکرد مهدوی کیا بیاید پرسپولیس؟» پاسخ کریمی این بود: «مربیگری سلیقه‌ای است. یک مربی می‌تواند از من خوشش بیاید ولی ۵ مربی دیگر ممکن است اصلاً مرا نپسندند. استیلی همبازی من بوده و بسیار با غیرت و تعصب است. شمای هوادار نباید به خودت اجازه بدهی که بگویی برو استیلی بی‌غیرت. شما حامی تیم باشید.» هواداری دیگر جلو آمد: «به نظر ما نحوه آمدن استیلی درست نبود.» کریمی توضیح داد: «مورینیو اینتر را قهرمان سه جام کرد اما فصل بعد رفت رئال مادرید. آیا یک هوادار اینتر آمد در ورزشگاه از همان هفته اول اعتراض کند که چرا مورینیو رفت و مربی دیگری آمد؟ اصلاً این منطقی است؟ مگر دایی خودش نگفت که نمی‌توانم در این شرایط کار کنم و رفت به تیم دیگری. او در حال حاضر مربی راه‌آهن است. با این باشگاه قرارداد دارد و شمای هوادار باید به موفقیت پرسپولیس فکر کنید. اگر بخواهید چنین وضعیتی را ادامه بدهید همین می‌شود که می‌بینید. شما از هفته اول آمدید و آنطورشعار دادید. نتیجه‌اش این شد. اگر می‌خواهید ادامه بدهید از این بدتر هم می‌شود.» نوبت به هواداری دیگر رسیدتا بپرسد چرا بعضی از بازیکنان مدام مصدوم می‌شوند و نمی‌توانند به اندازه پولی که می‌گیرند برای تیم مؤثر باشند. کریمی در جواب او گفت: «زندگی شخصی یک بازیکن به خودش ارتباط دارد ولی تا جایی که به تیم ضربه نزند. من معتقدم بازیکنی که پول حرفه‌ای می‌گیرد باید مثل یک بازیکن حرفه‌ای زندگی کند. باشگاه هم باید بیاید نسبت به این مسوله واکنش نشان بدهد. باشگاه در مرحله دوم به بازیکن باید تذکر جدی بدهند و وقتی گوش نکرد به او بگوید خوش آمدی. این از اختیارات باشگاه است. بازیکن حرفه‌ای باید بداند که نزدیک مسابقه نباید یکسری کارها را انجام دهد.» از جادوگر پرسیده شد «تنها بازیکنی که از استیلی حمایت می‌کنند شما و پروین هستید» که پاسخ کریمی این بود: «متأسفانه ما ایرانی‌ها همینطور هستیم. از تجربه دیگران استفاده نمی‌کنیم تا زمانیکه که خودمان آن را تجربه کنیم.» هوادار دیگر پرسید «چرا کسی به پنجعلی نمی‌گوید ساکت شو» که جواب کریمی این بود: «وقتی چنین حرف‌هایی در باشگاه می‌زنیم دیگر نیازی به دشمن نداریم. همین آقا جلوی من با چند بازیکن جلسه گذاشت و حرف‌هایی زد اما چند ساعت در برنامه ۹۰ کلاً موضعش را تغییر داد. خودم شاهد زنده این قضیه بودم. چند بازیکن اگر جرات کنند و حرف بزنند می‌توانند اعتراف کنند تغییر موضع پنجعلی چگونه بوده است.»


  موضوع مطلب: فرهنگ و هنر                      تعداد بازديد اين مطلب:  1091                               تاريخ ارسال:  جمعه 6 آبان 1390
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟