گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
ناس یا ملوان زبل+هوشیار باشید
خبرگزاری مهر: مردم کرمان همزمان با مهاجرت اتباع خارجی به این استان با ماده ای مخدر به نام ناس آشنا شدند ماده که در ذهن مردم بسیار منفور بود اما این روزها ناس با نامهای زیبا از جمله ملوان زبل در برخی معابر عرضه می شود.

به گفته کارشناسان اجتماعی این روزهای یکی از مهمترین جبهه های که دشمن سعی دارد در آن به جامعه ضربه وارد کند مبحث مواد مخدر است در این راستا افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی یکی از مهمترین سیاستهای دشمن است.

طی سالهای اخیر مصرف مواد مخدر صنعتی به دلیل آسان بودن مصرف و عدم آگاهی خانواده ها موج خزنده به خود گرفته و به سادگی جوانان به قربانیان اصلی این مواد توهم زا تبدیل شدند.
 
این روند اما نسبت به برخی مواد مخدر که تا چندی قبل یکی از منفورترین از نوع خود بود نیز متاسفانه دیده می شود.
 
پان پراک یا به اصطلاح  پنپرک نام تغییر یافته ناس است، مردم استان کرمان با این واژه حدود 20 سال قبل و با آغاز موج مهاجرت اتباع خارجی آشنا شدند ماده تهوع آور که این روزها در بین جوانان خوب جای خود را پیدا کرده است.
 
ناس بدون شک یکی از کثیفترین مواد مخدر در جهان محسوب می شود و در رده اول عوامل بروز سرطان دهان و لثه قرار دارد اما مصرف این ماده مخدر نیز متاسفانه آسان و در دسترس است.
 
این ماده توهم زا از برگ درختی به نام "بتل" تولید می شود و در واقع برگ خشک شده همین درخت است، مصرف این ماده در افغانستان، پاکستان، بنگلادش، اندونزی و چین در بین مردمان فقیر رشد یافته است.
 
ناس یا ملوان زبل+هوشیار باشید

پان کثیف ترین ماده مخدر/ پر طرفدارترین در بین فقرا
 

هر چند که از این ماده به نوعی به عنوان خوش بو کننده دهان نیز استفاده می شود اما به دلیل ارزانی بسیار مورد استقبال قشر فقیر معتادان است اما از همان زمان ورودش به ایران از این ماده سبز رنگ تنفری عمیق در مردم ایران ایجاد شد.
 
مصرف کننده ناس را در گوشه دهانش قرار می داد و به مرور ناس موجب زخم شدن لثه می شد و دقیقا از این راه و همچنین از طریق بذاق دهان مواد توهم زا در کوتاه ترین زمان ممکن جذب بدن می شود این نوع مصرف ناس را در لیست بد نام ترین مواد مخدر قرار داده است اما جالب است که به دلیل همین مصرف آسان در رده چهارم مواد مخدر از لحاظ میزان مصرف نیز قرار دارد.

اما امروز ناس با لباسی جدید که به تن کرده است و در نوع دیگر وارد بازار ایران شده است هر چند که با سادگی می توان مصرف ناس را نیز در بین جوانان حتی در جوانان مدرن امروزی نیز مشاهده کرد.

ناس که روزگاری از منفورترین مواد مخدر در جامعه محسوب می شد امروز با تغییر شکل و بسته بندی در بین جوانان نفوذ کرده و به یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی تبدیل شده است

چندی قبل مافیای مواد مخدر که پی برده بود مردم از نام حشیش هراسان شده اند و حتی معتادان نیز به دلیل شدت آلودگی این مواد سعی دارند از آن استفاده نکنند نام حشیش را با کمی غلظت بیشتر به شیشه تغییر داد و همین امر موجب ایجاد موجی جدید از معتادان شد که به مصرف شیشه روی آوردند غافل از اینکه معتاد به شیشه در 90 درصد موارد دیگر راهی برای رهایی از این ماده مخدر به شدت مرگبار ندارد و تنها با یک بار استفاده فرد معتاد می شد و در مدت کوتاهی با حمله این مواد به سیستم عصبی فرد به مرده ای متحرک تبدیل می شد.
 
این راه دقیقا در خصوص ناس نیز طی شد اما این بار پیمودن راه آسانتر بود زیرا کسی برای مقابله با توزیع ناس مقاومت نیز نکرد.
 
ملوان زبل و اسفناج همان ناس است/ خانواده ها هوشیار باشند
 
ناس در قالب بسته های جدید و جذاب با عکس بازیگران هندی و پاکستانی وارد کشور شد بسته بندی شکیل و تغییر شکل ناس به زودی نامی دیگر برای این ماده تهوع بار دست و پا کرد و ناس در زمانی کوتاه شد پان پراک.
 
اما یک راه دیگر نیز از سوی مافیای مواد مخدر جستجو شد و به خوبی نیز جواب داد آدامس و پاستیل پان که به سادگی در دسترس نوجوانان و جوانان قرار گرفت  و هم اکنون نیز به سادگی در برخی سوپرمارکتها نیز در دسترس قرار دارد.
 
آدامس توهم زا دروازه ای جهنمی به روی اعتیاد/ هم دم شبهای امتحان!
 

نیکوتین بالای این مواد در مدت کوتاهی مصرف کننده را مانند سیگار به خود معتاد می کند و به دلیل نیکوتین بالا و توهم زایی که ایجاد می کند پان بدون شک به دروازه ای جهنمی برای ورود به دنیای مواد مخدر محسوب می شود.
 
نکته نگران کننده در خصوص این ماده توهم زا گرایش جوانان به استفاده از آن به خصوص در مدارس و دانشگاهها است بطوریکه بسیاری از این افراد به خصوص در شب امتحان برای رهایی از خواب آلودگی به مصرف پان روی می آورند و در حقیقت این ماده مخدر هم دم شبهای امتحان شده است.
 
ناس یا ملوان زبل+هوشیار باشید

در زمانی کوتاه وقتی نیکوتین پان نتوانست نیاز مصرف کننده را تامین کند به مصرف سایز مواد مخدر روی می آورد و در نهایت این ناس منفور که زمانی همه از ان دوری می کردند تبدیل می شود به یکی از پر مصرف ترین مواد مخدر و البته محبوب.
 
نکته دیگر اینکه درصد ابتلا به بیماریهایی همچون سرطان دهان و لثه و سرطان ریه و معده در بین مصرف کنندگان این ماده بسیار بالا است بطوریکه افغانستان، پاکستان و هند در صدر لیست مبتلایان به این بیماریهای کشنده قرار گرفته اند.
 
آگاه سازی جامعه رمز رهایی از مواد مخدر نوظهور
 
محمد صلاحی، کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با مهر در این خصوص می گوید: هم اکنون جامعه در معرض مواد مخدر صنعتی قرار دارد و در واقع دشمن به گونه ای برنامه ریزی کرده است که قیمت مواد مخدر سنتی افزایش یابد و در مقابل مواد مخدر صنعتی را با نرخ بسیار اندک و البته با دسترسی بسیار راحتتر در اختیار جوانان قرار دهد و هدف از این امر این است که جوانان به سادگی معتاد شوند.
 
وی گفت: معتاد به مواد مخدر سنتی با طی مراحل آسانتری از درمان می توانست ترک کند اما مواد مخدر توهم زا بسیار بیشتر فرد را گرفتار می کند و امکان رهایی بسیار سختر می شود هر چند در این میان اراده مصرف کننده حرف اول را برای ترک کردن می زند.
 
صلاحی ادامه داد: پان بدون شک در لیست سیاه مواد مخدر قرار دارد و باید دستگاههای فرهنگی اقدامی در راستای آشنایی بیشتر جوانان با این خطرها انجام دهند در حالیکه عملا شاهد هستیم که در این خصوص سکوت شده و یا کار تاثیر گذاری انجام نمی شود در حقیقت رسانه ها نیز این خطر را هنوز متوجه نشده اند در صورتیکه رسانه ملی می تواند به سادگی مردم را در این زمینه آگاه کند.
 
وی عدم آگاهی خانواده ها و حتی مصرف کننده گان که بیشتر قشر جوان هستند را دلیل گرایش به مواد مخدر صنعتی دانست و گفت: مواد مخدر توهم زا چگونه وارد خانه ها شد؟ دلیل عمده آن عدم آگاهی خانواده ها بود چون امکان اینکه بتوانند بین قرص اکستازی و سرماخوردگی فرق بذارند وجود نداشت و جوان به سادگی در اتاق خودش در کنار خانواده و در حین راه رفتن در خیابان هم می توانست قرص را مصرف کند.
 
از ناس تا اسفناج و ویتامین
 
وی افزود: اما در خصوص پان وضعیت از این هم بدتر شده است چون غالبا در معابر عمومی نیز این ماده مخدر عرضه می شود ملوان زبل؛ تایتانیک، ویتامین، اسفناج از جمله اسمهای زیبا و فریبنده جدید این ماده مخدر هستند.
 
وی گفت: این ماده به دلیل وجود مواد مخدر توهم زا در آن زمینه ای مناسب برای ورود به دنیای اعتیاد است و این دقیقا چیزی است که مافیای مواد مخدر در مورد آن برنامه ریزی کرده است.
 
وی از خانواده ها خواست در این خصوص هوشیار باشند و اجازه ندهند جوانانشان به سادگی در تور نا آگاهی قرار گیرند.
 
صلاحی گفت: خانواده ها باید به جوانانشان توصیه کنند که از مصرف مواد خوراکی این چنینی که هیچ آگاهی نسبت به آنها ندارند خود داری کنند زیرا به طور معمول بسته بندی این مواد بسیار زیبا و جذاب است و جوانان و کودکان به سادگی فریب می خورند.
 
آژیر خطری که باید بلند کشیده شود
 
وی افزود: به دلیل تبدیل شدن این مواد مخدر به آدمس و پاستیل طبیعتا سن مصرف نیز کاهش می یابد و این آژیر خطری است که باید بلند در جامعه به صدا در آید زیرا به شدت جامعه را تهدید می کند.
 
این کارشناس اجتماعی در خصوص مصرف این ماده در مدارس و دانشگاهها نیز هشدار داد و گفت: این ماده بیشتر برای شبهای امتحان به کار گرفته می شود زیرا موجب بی خوابی می شود اما فرد نمی داند با هر بار مصرف این ماده یک قدم به سمت اعتیاد نزدیکتر می شود.
 
وی ادامه داد: باید برای خانواده ها آگاه سازی شود زیرا مهمترین نهاد تاثیر گذار در جامعه همین خانواده ها هستند و به سادگی می توانند جلوی ورود این ماده را در زندگی فرزندانشان بگیرند.
 
ماده مخدر در آدامسهای خارجی رنگارنگ

وی گفت: اکثر این آدامسها و پان ترکیباتی از جمله سرب، کربنات منیزنیم و 11 نوع مواد مخدر خطرناک دارند که درصد خطر آنها را به شدت بالا می برد.
 
این کارشناس اجتماعی ادامه داد: قیمت بسیار پائین این مواد از دیگر مشکلات موجود است بطوریکه این آدمسها و حتی بسته های پان با قیمت ارزان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

در این میان باید هشدار داد که با وجود خطری که این مواد جامعه را تهدید می کند به سادگی می توان دید که در برخی معابر پان و ناس در دسترس مردم قرار می گیرد و برخورد در راستای جمع آوری این مواد و آگاه سازی جامعه در خصوص خطرات این ماده کثیف توهم زا کمتر مورد توجه است.
 
باید به این نکته نیز توجه شود که بسیار از آدامسها و پاستیل های پان با طعمهای مختلف و در راستای خوش بو کردن دهان در سوپرمارکتها عرضه می شود و بهترین راه برای جلوگیری از مصرف آنها استفاده از کالاهای تولید داخلی و خودداری از استفاده از مارکهای زیبا و جذاب خارجی است که اکثرا در کشورهای هم مرز شرقی و در بردترین شرایط بهداشتی تولید می شوند و در نهایت نیز مرگ را برای مصرف کننده به ارمغان می آورند.

  موضوع مطلب: دانستنی ها                      تعداد بازديد اين مطلب:  4672                               تاريخ ارسال:  دوشنبه 1 آبان 1391
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟