گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
زنان بی خانمان شهرستانی در تهران

خبرگزاری فارس/ ایسنا: آمارهاي روزانه دريافتي از مراكز جمع آوري و اسكان بي خانمان‌هاي پايتخت نشان مي‌دهد كه حداقل 60 درصد زنان بي‌خانمان پايتخت از شهرستان به تهران آمده اند و در اين شهر بي در و پيكر كس و كاري ندارند.

 همين آمارها هم اعتراف مي‌كنند كه متاسفانه بيشترين بي‌خانمان‌هاي شهر تهران را زنان و دختران جوان تشكيل مي‌دهند.


اين روزها و از آغاز فصل سرما بحث ساماندهي و اسكان بي خانمان‌ها و كارتن خواب‌هاي پايتخت به يكي از دغدغه‌هاي جدي متوليان آسيب‌هاي اجتماعي شهر تهران بدل شده است و بر اساس تقسيم كار انجام شده ميان دستگاه‌هاي اجرايي بخش اعظمي از وظيفه جمع آوري و ساماندهي كارتن خواب‌ها در شهر به شهرداري تهران واگذار شده است.

روز گذشته رضا جاگيري معاون سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران در دو گفت وگوي جداگانه با  دو خبرگزاري‌ جزيياتي از چگونگي جمع آوري و اسكان سامان بي خانمان‌ها و آسيب‌ديدگان اجتماعي درمراكز جمع اوري زنان و مردان و سامان‌سراهاي شهرداري تهران را تشريح كرد.

 وي با بيان اينکه”سامان‌سرا" به مراکز مداخله در بحران شهرداري تهران اطلاق مي‌شود که افراد آسيب‌ديده اجتماعي را به آنجا منتقل مي‌کنند، افزود: شهرداري تهران دو سامان‌سراي مجزا براي زنان و مردان در اختيار دارد. به گفته جاگيري واحد مردان در اسلامشهر با ظرفيت 400 نفر و واحد زنان در لويزان 230 نفر ظرفيت دارد. همچنين مرکز زنان بي خانمان تهران در لويزان قرار داشته و 200 نفر ظرفيت دارد.


اين مقام اجتماعي شهرداري پایتخت از زنان بي خانمان گفت و تصريح كرد كه بيش از 60 درصد زنان بي‌خانمان پايتخت شهرستاني هستند.جاگيري بااشاره به احداث مرکزي براي زنان بي خانمان در تهران گفت: مکاني را درنظر گرفته ايم و افراد را بر اساس حکم قضايي در آنجا نگه مي‌داريم.وي با بيان اينکه مدد کاراني را براي اين افراد آورده ايم، گفت: در پي توانمندسازي اين افراد هستيم تا آنها را از گردونه بي خانماني خارج کنيم.

معاون سازمان رفاه و خدمات مشارکت‌هاي اجتماعي شهر تهران درخصوص تعداد زنان بي خانمان در تهران گفت: آمار دقيقي ندارم تعداد آنها شناور است. وي درباره سامان‌سراي زنان واقع در لويزان توضيح داد كه: اين مرکز تنها واحد پذيرش زنان در تهران است که زناني از هر طيف، اعم از متکدي، زنان خياباني و بي‌خانمان را پذيرش مي‌کند.


وي با بيان اينکه مرکز ديگري براي زنان بي خانمان معتاد در منطقه 21 شهرداري راه اندازي کرديم گفت: فقط افرادي را که معتاد هستند را در اين مرکز نگهداري مي‌کنيم.جاگيري در خصوص رنج سني زنان بي خانمان در تهران گفت: بيشتر آنها جوان هستند.به گفته جاگيري بيش از 60 درصد زنان بي خانمان پايتخت نشين شهرستاني هستند.معاون سازمان رفاه و خدمات مشارکت‌هاي اجتماعي شهر تهران در خصوص زنان بي خانمان خارجي گفت: اتباع خارجي را پوشش نمي‌دهيم.

جمع‌آوري روزانه 300بي‌خانمان در پايتخت

همچنين معاون سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران همچنين با انتقاد از نحوه همکاري ستاد مبارزه با مواد مخدر با شهرداري، گفت: در حال حاضر معتادان جمع‌آوري شده را مستقيما به کمپ‌هاي درماني که شناسايي کرده‌ايم تحويل مي‌دهيم، در حالي که طبق برنامه ستاد، اين افراد بايد به پليس موادمخدر تحويل شوند، اما اين برنامه تاکنون اجرايي نشده است.

جاگيری درباره فرايند ساماندهي متکديان و افراد آسيب‌ديده اجتماعي که توسط گشت‌هاي شهرداري جمع‌آوري مي‌شوند، توضيح داد: افراد جمع‌آوري شده به سامان‌سراهاي شهرداري منتقل مي‌شوند تا خدمات تخصصي مورد نياز خود را دريافت کنند و در نهايت دستگاه قضايي براي آنها تعيين تکليف کند.جاگيري با بيان اينکه سامان‌سراها، خدمات تخصصي به افراد جمع‌آوري شده ارائه مي‌دهند، توضيح داد: تمامي افراد جمع‌آوري شده توسط گشت‌هاي شهرداري، ابتدا تحت غربالگري قرار مي‌گيرند، سپس به اين مراکز منتقل مي‌شوند و در صورت لزوم خدمات درمان اورژانسي به آنها ارائه مي‌شود.

وي ادامه داد: در صورتي که فردي اعتياد خاص و پيشرفته داشته باشد، به مراکز مجاز درمان اعتيادي که ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده است، معرفي مي‌شوند.به گفته وي، ساير افراد هم ابتدا به قرنطينه و سپس بخش اصلي سامان‌سرا منتقل مي‌شوند تا حکم قضايي براي آنها اتخاذ شود و بر اساس مفاد حکم، افراد به نهادهاي حمايتي همچون بهزيستي معرفي و يا تحويل خانواده‌شان مي‌شوند.جاگيري متوسط آمار بي‌خانمان‌هايي که روزانه توسط ضابطان شهرداري جمع‌آوري مي‌شوند را 300 نفر عنوان کرد و افزود: بسياري از اين افراد تکراري هستند و بعضا بيش از 10 بار جمع‌آوري شده‌اند.


جاگيري در ادامه، يکي از مشکلات پيش‌روي سازمان رفاه را عدم معرفي کمپ‌هاي مجاز درمان اعتياد از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر دانست و توضيح داد: اين کمپ‌ها هم‌اکنون به ما معرفي نشده‌اند، به همين خاطر امور مربوط به معتادان جمع‌آوري شده به سختي پيش مي‌رود.

وي با بيان اينکه از ستاد مبارزه با مواد مخدر خواسته‌ايم هرچه زودتر کمپ‌هاي مجاز را به ما معرفي کند، افزود: در حال حاضر معتادان را مستقيما به مراکز درمان اعتيادي که خودمان شناسايي کرده‌ايم تحويل مي‌دهيم. در حالي که طبق برنامه اعلام شده از سوي ستاد، شهرداري بايد معتادان جمع‌آوري شده را به پليس موادمخدر تحويل دهد، اما اين برنامه تاکنون اجرايي نشده است.


چندي پيش اين مسئول شهرداري تهران از تدوين لايحه‌اي به منظور راه‌اندازي گرمخانه‌ در سطح مناطق 22گانه پايتخت خبر داد و اعلام كرده بود كه‌ در صورت تخصيص اعتبار از سوي شوراي شهر، يک تيپ استاندارد از گرمخانه در کليه مناطق شهرداري‌ تهران احداث خواهد شد. به گفته جاگيري همچنين مدتي است كه لايحه «توسعه زيرساخت‌هاي خدمات اجتماعي شهر تهران» در دست تدوين است که طي آن ارائه خدمات مددکاري و کاهش آسيب به بي‌خانمان‌ها در سطح مناطق 22گانه در دستور کار مديريت شهري قرار مي‌گيرد.

جاگيري خاطرنشان کرد: در صورت تخصيص اعتبار از سوي شوراي شهر، يک تيپ استاندارد از گرمخانه در کليه مناطق شهرداري تهران احداث خواهد شد تا علاوه بر جبران کمبود ظرفيت گرمخانه‌ها، زمينه ارائه خدمات تخصصي و فراهم کردن دسترسي بي‌خانمان‌ها به اين مراکز ايجاد شود. گفتني است علاوه بر مراكز اصلي اعلام شده همزمان با آغاز فصل سرما، گرمخانه‌هاي فوريتي و کوچک با ظرفيت 30 تا 50 نفر در سطح مناطق 22 گانه به منظور فراهم کردن دسترسي آسانتر بي‌خانمان‌ها در فصل سرما از سوي شهرداري راه اندازي شده است.


  موضوع مطلب: اخبار ایران و جهان                      تعداد بازديد اين مطلب:  1796                               تاريخ ارسال:  يكشنبه 10 دي 1391
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟