گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
راهنمای خرید کامپیوتر
اگر قصدِ خریدِ سیستمِ مناسبی را دارید و هنوز انتخاب‌های خود را قطعی نکرده‌اید با ما همراه باشید.

راهنمای خرید کامپیوتر


سیستم رده متوسط (راندمان خوب -سرعت بالا در کارهای روزمره- بازی با تنظیمات پایین یا متوسط)

کاربری

سیستمی مناسب برای کاربرانی که تمایل داشته باشند کارهای روزمره‌ی خود را با سرعت بیشتری انجام داده و دقایقی در زمان خود صرفه‌جویی کنند. کاربرانی که عادت به انتظار کشیدن ندارند و می‌خواهند به همان سرعتی که در انجام کارهای شخصی مهارت دارند به همان نسبت هم سیستم پاسخگویی داشته باشند و سیستم از آنها عقب‌تر نباشد.

با داشتن یک کارت گرافیکی مجزا و البته نه چندان قوی هم می‌توان بازی‌های روز را با تنظیمات متوسط یا پایین اجرا کرد و راندمان نسبتا قابل قبولی را هم در برنامه‌های ویرایش طراحی و گرافیک داشت.

سیستم با بودجه‌ی متوسط


قیمت                  نام قطعه              مدل

٣٧٠ هزار تومان     Intel Core i3 4160                    CPU

٣١۵ هزار تومان     MSI H97M-E35       MotherBoard

۲۸۰ هزار تومان     CORSAIR XMS3 2*4GB 1600 DDR3                   RAM

۵۸٠ هزار تومان     MSI R7 265 OC 2GB GDDR5                   VGA

۱٧۰ هزار تومان     Seagate 7200 64MB 1TB                   HDD

۶۰ هزار تومان       Samsung 24X SATA                   ODD

۲۸۰ هزار تومان     Green 650A-UK                Power

۱۶۰ هزار تومان     Xigmatek Mach                  Case

دو میلیون و ۲۱۵ هزار تومان              جمع کل‌ (تومان)    

رویدادهای ماهِ گذشته
پردازنده‌ی پُرتقاضای Core i3 4160 در این ماه اندکی کاهشِ قیمت داشت و کماکان نقطه‌ی تلاقی راندمانی در سطحِ معماری نسلِ جدیدِ هاسوِلِ اینتل با قیمتی فوق العاده مناسب است که در بررسی راندمانِ بازی‌های زومجی، هنوز هم بسیار خوب ظاهر شده و در بیشتر موارد به بردارِ بزرگترِ خود، Core i5 هم پهلو می‌زند.

برای انتخابِ مادربوردِ این ماه رقبای جدی و جدیدی رصد شده‌اند، مانند ASUS H97M-E که حدود ۵۰ هزار تومان گران‌تر است اما مدار تغذیه‌ی توانِ قوی‌تری برای پردازنده دارد و امکاناتِ جانبی نسبتا بهتری دارد. یا  ASRock H97M که فقط ۳۵۰هزار تومان قیمت دارد، اما عاملِ قیمت باعث می‌شود انتخابِ اول ما کماکان مدلِ MSI باشد.

اما بزرگترین مشکلِ ما با انتخاب کیس رخ داد که مدل Green X1 از بازار ناپدید شد و به ناچار مجبور شدیم به دنبالِ انتخاب مدلِ مناسب از برندِ دیگری باشیم. مدلِ منتخبِ جایگزین Xigmatek Mach است که علاوه بر داشتن امکانات مناسب، از یک برندِ با کیفیت و معتبر هم گزینش شده است و با گارانتی عرضه می‌شود، اما قیمت بالاتری دارد.  امیدواریم که کاربرانِ عزیز ما در شهرستان‌ها هم مشکلی در پیدا کردن و خریدِ آن نداشته باشند.

راهنمای خرید کامپیوتر
منتخب جدید ما، Xigmatek Mach


 
پردازنده، مادربورد و رم
پردازنده‌ی دو هسته‌ای منتخب ما از نسل آخر Haswell دارای قابلیت (HT (HyperThreading برای شبیه‌سازی هسته‌های مجازی بوده و در کل ۴ پردازنده‌ی منطقی را در سیستم عامل در دسترس قرار می‌دهد. انتخاب این پردازنده در این رده‌ی قیمتی و با راندمانی که دارد حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و حتی در بیشتر بازی‌ها هم می تواند راندمانی شبیه به پردازنده‌های رده بالاتر Core i5 که چهار هسته‌ای هستند داشته باشد . در مقایسه با پردازنده های ای‌ام‌دی نیز می‌توان مطمئن بود که در بیشتر بازی‌های روز نه تنها پردازنده‌های ۴ و ۶ هسته‌ای سری FX یا بولدوزر را پشت سر می‌گذارد، بلکه در مواردی از پردازنده‌های ٨ هسته‌ای مانند FX 8150 یا FX 8350 که فرکانس‌های کاری بسیار بالاتری هم دارند پیشی می‌گیرد و در رده‌ی بالاتری از نظر متوسط فریم تولید شده قرار می‌گیرد. درهرصورت انتخاب پردازنده در این رده آسان است و هر توصیه‌ای بجز پردازنده‌های کارآمد Core i3 از معماری کارآمدتر هاسِول چندان مقبول و منطقی نخواهد بود.

راهنمای خرید کامپیوتر
پردازنده ی اینتلی Core i3 4160


برای مادربورد هم مدلی سازگار با پردازنده‌های هاسِول را می‌توان از تراشه‌های Z97 ، H97 ، H81 و B85 انتخاب کرد که هر کدام دارای قابلیت‌های خاص در کنار امکانات مشابهی هم هستند که در اینجا برای آشنایی بهتر توضیح مختصری می‌دهیم:

Z97: قابلیت اورکلاک یا افزایش فرکانس کاری پردازنده‌های قدرتمند سری K، پشتیبانی از دو یا چند کارت گرافیکی در حالت SLI یا CF، پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌های گرافیکی و غیره، پشتیبانی از حافظه‌های SSD با استاندارد M.2، قابلیت استفاده از ترکیب Raid 0/1/5 برای دیسک‌های سخت یا HDD های مکانیکی مرسوم، دارای حداکثر ١۴ پورت یواس‌بی (۶ پورت USB 3.0).

H97: پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌های گرافیکی وغیره، قابلیت استفاده از ترکیب Raid 0/1/5 برای دیسک‌های سخت یا HDD های مکانیکی مرسوم ، دارای حداکثر ١۴ پورت یواس‌بی ( ۶ پورت USB 3.0).

B85: مناسب سیستم‌های اداری، پشتیبانی از استاندارد PCI Express 3.0 برای کارت‌های گرافیکی، دارای حداکثر ١٢ پورت یواس‌بی (۴ پورت USB 3.0)

H81: کمترین امکانات جانبی، پشتیبانی از استاندارد PCI Express 2.0 برای کارت‌های گرافیکی، دارای حداکثر ١٠ پورت یواس‌بی ( ٢ پورت USB 3.0)

راهنمای خرید کامپیوتر
جدول مقایسه‌‌ی قابلیتهای دو چیپ ست پرچمدار


با توضیحات بالا می‌توان مادربوردی مبتنی بر تراشه‌ی H97 یا حتی B85 را برای این رده سیستم انتخاب کرد. مدل منتخب ما MSI H97M با قیمت ٣٢٠ هزار تومان، یکی از مناسب‌ترین و ارزان‌ترین مدل‌های H97 بوده و تمام امکانات مدنظر ما از جمله دو اسلات حافظه، اسلات گرافیکی PCI Ex 3.0 و پورت‌های یو‌اس‌بی کافی را دارا بوده و راندمانی مشابه‌ی مدل‌های گران‌قیمت‌تر هم ارائه می‌دهد.

مدل منتخب جایگزین هم ASUS H97- E با قیمتی حدود ۴٠٠ هزار تومان دو اسلات حافظه‌ی بیشتر، VRM ها یا مدار تغذیه‌ی توان پردازنده‌ی قوی‌تر را به لیست امکانات مادربورد منتخب اضافه می‌کند و در فروشگاه‌های بیشتری برای خرید در دسترس است. اما کاربرانی که بخواهند مادربوردشان با طراحی‌های خاص سیستم‌های گیمینگ و امکانات ویژه در عین قیمت پایین همخوانی داشته باشند انتخاب مناسب‌تری بهتر از مدل ASUS B85 Pro Gamer نخواهند داشت که در عین داشتن امکانات ابتدایی تراشه‌ی B85، یک کارت صدای تقویت شده با فن‌آوری اختصاصی ایسوس و یک کارت شبکه‌ی حرفه‌ای ساخت خود شرکت اینتل برای داشتن بالاترین سرعت و کمترین تاخیر در ارتباطات آنلاین و اینترنتی را هم در اختیار خواهند داشت. این مدل ۴۵٠ هزار تومان قیمت دارد.

از آنجایی که بودجه محدودیت دارد می‌توان در خرید مادربورد صرفه‌جویی کرد. در صورتی که امکانات جانبی خاصی را مدنظر نداشته باشید مادربوردی ابتدایی با تراشه‌ی B85 و حتی H81 هم برای منظور ما کفایت می‌کند. مدل ASUS H81 PLUS با ٢٧٠ هزار تومان از مدل‌های ارزان قیمت‌تر موجود است. لازم نیست در مورد اسلات PCI Ex 2.0 هم نگران باشید، بررسی‌ها نشان می‌دهد که حتی قوی‌ترین کارت‌های گرافیکی روز هم با اسلات نسل قبلی PCI Express 2.0 کاهش سرعت محسوسی نخواهند داشت و نباید در این مورد و این رده‌ی بودجه‌ای هزینه‌ی بیشتری کرد.

راهنمای خرید کامپیوتر
رم های CORSAIR XMS3 با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز


در مورد رم هم باید گفت که از چند ماه پیش و با عرضه‌ی بازی‌هایی نسل جدید کنسولی، به جهت پورت شدن بسیاری از بازی‌های PC و شباهت‌های فنی پلتفرم‌های موجود، سازندگان بازی به توصیه کردن حداقل۶ گیگابایت برای حافظه‌ی اصلی در ملزومات اعلامی خود روی آوردند. مثلا بازی COD: Advanced Warefare برای اجرا به حداقل ۶ گیگابایت رم نیاز دارد، هر چند که پچ‌های غیر رسمی برای رفع این محدودیت در اینترنت منتشر شد اما بسیاری از کاربرانی را که فقط ۴ گیگابایت رم اصلی داشتند از تجربه و هیجان بازی کردن در زمان عرضه‌ی آن دور نگه داشت و انتقادات زیادی را هم برانگیخت.

با این تفاسیر از این پس و برای نداشتن محدودیت از نظر حافظه در بازی‌های جدید، مبنای توصیه‌ی خود را روی ٨ گیگابایت رم سیستم خواهیم گذاشت. این مقدار رم حتی در کاربردهایی غیر از بازی هم می‌تواند به روان‌تر شدن کارکرد سیستم عامل و روان‌ترشدن اجرای همزمان برنامه‌ها کمک شایانی کند.

کارت گرافیک
وقتی که پای بازی به میان بیاید کارت گرافیکی در اولویت اول انتخاب قطعات قرار می‌گیرد و هر چه انتظاراتمان از بازی‌ها بالاتر رود به همان نسبت هم باید بودجه‌ی بیشتر و دقت بالاتری در انتخاب کارت گرافیکی لحاظ کرد. کارت منتخب ما در رده‌ی بودجه‌ای ۶٠٠ تا ٧٠٠ هزار تومان بهترین گزینه‌ی موجود است و با فاصله رقیبان خود را پشت سر می‌گذارد . مدل ۶٧٠ هزار تومانی MSI R7 265 با این‌که در رده‌ی کارت‌های ارزان قیمت و پایین جدول رتبه‌بندی جای می‌گیرد اما بدون اغراق راندمانی در سطح کارت‌های رده بالاتر ارائه می‌کند و نسبت قیمت به راندمان آن عالی است. این کارت تغییر نام یافته‌ی همان مدل Radeon HD 7850 نسل قبلی ای‌ام‌دی است که هنوز می‌تواند بازی‌های ٢٠١٣ را با کیفیتی متوسط به بالا و بازی‌های ٢٠١۴ را هم عموما با تنظیمات متوسط و فریم قابل قبول اجرا کند.

راهنمای خرید کامپیوتر
کارت گرافیک MSI R9 265
 
کارت‌های دیگر با این حدود قیمت به مدل‌هایی مثل GTX 750Ti از برندهای مختلف و قیمت پایه‌ی ۶٠٠ هزار تومان ختم می‌شوند که البته راندمانی پایین‌تر دارند ولی بیشتر در دسترس هستند و بخاطر معماری ماکسول ، خنک بوده و مصرف انرژی خیلی کمتری هم دارند. اگر منبع تغذیه‌ی قدیمی و یا ضعیف‌تر دارید قطعا 750Ti انتخاب اول شما خواهد بود، چرا که با پاور ۴۳۰ یا ۴۵۰ واتی هم بخوبی کار خواهد کرد.

اگر قصد خرید بالاترین مدل متناسب با این بودجه را داشته باشید کارت R9 270X با قیمت حدود ٧٩٠ هزار تومان بهترین چیزی‌است که می‌توان خریداری کرد و البته تفاوت راندمان آن با R7 265 در حدود ٢٠ درصد خواهد بود. بهترین انتخاب ممکن در این رده قیمتی هم نمی‌تواند مدلی بهتر از GeForce GTX 960 ، عضو جدید کارت‌های سری ٩٠٠ از انویدیا باشد که علاوه بر داشتن راندمانی بالاتر از مدل‌های معرفی در اینجا، از دایرِکت‌ایکس ١٢ هم به‌صورت کامل پشتیبانی می‌کند. فعلا این کارت تنها مدل رده میانی بازار است که چنین قابلیتی دارد و بسته به برند، قیمت آن بین ٨٠٠ هزار تا یک میلیون و پنجاه هزار تومان متغیر است. به تازگی مدل‌های ۴ گیگابایتی آن هم با ۱۰۰ هزار تومان قیمتِ بالاتر وارد بازار شده‌اند.

مانیتور
سیستمی در این رده بهتر است با مانیتوری Full HD و ابعاد ٢٢ یا ٢٣ اینچی هم‌جوار شود. توان کارت گرافیکی و پردازنده هم در حد پاسخگویی به نیاز پردازشی در این رزولوشن برای بازی‌ها و محتواهای چند رسانه‌ای‌ خواهد بود و تجربه‌ی مناسبی را برای بهره‌گیری از سیستم فراهم خواهد کرد. مدل ASUS VE 228H با قیمت ۶۴٠ هزار تومان و دارا بودن ورودی‌های VGA ، HDMI و DVI ، سهولت و تنوع اتصال به دستگاه‌های مختلف در کنار قیمتی مناسب را فراهم می سازد. پیش فرض ما در رزولوشن Full HD استفاده از ورودی DVI یا HDMI خواهد بود، چرا که انتقال تصویر را با سیگنال دیجیتال انجام می‌دهند و بر خلاف کابل آنالوگ VGA که احتمال افتِ کیفیتِ تصویر دارد، کیفیت بالاتری را مخصوصا در هنگام استفاده از کابل‌های بلندتر نمایش خواهد داد.

منبع: برترینها


  موضوع مطلب: اخبار کامپیوتر و اینترنت                      تعداد بازديد اين مطلب:  690                               تاريخ ارسال:  دوشنبه 1 تير 1394
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟