گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
دانستنیهایی در مورد شهرهای آسمانی جهان
ملاقات با ابرها در شهرهاي آسماني

دانستنیهایی در مورد شهرهای آسمانی جهان

با وجود سبقت گرفتن عمودي سازه‌ها در رقابت حرفه‌اي معماران، آنها كه هر يك مدعي اضافه كردن چند متري بيشتر بر پيشاني آسمانخراش‌ها هستند و همچنين وسوسه اولين بودن براي برخي شهرهاي خاص براي جلب‌نظر گردشگران و بازار سرمايه، به نظر نمي‌رسد با برج 828 متري خليفه دبي همه چيز تمام شده باشد. در حالي كه اين برج رفيع قصد دارد هدف سفت و سختي براي نزديك شدن رقباي ديگر به جمع آسماني‌ها باشد، كارشناسان ابرسازه‌ها معتقدند احتمال مي‌رود تنها چند سال ديگر بتواند در اوج باقي بماند. از گوشه و كنار دنيا پيشنهاد آسمانخراش‌هاي جديد فراواني از سوي شركت‌هاي بزرگ توسعه‌دهنده مطرح مي‌شود؛ البته نبايد از نظر دور داشت كه برخي از اين پروژه‌ها كه خيز بلندي براي شكستن انواع و اقسام ركوردها برداشته‌اند به واسطه تنش‌هاي اقتصادي جهاني راهي بهتر از جاي گرفتن در سطل‌هاي زباله يا بايگاني نيافته‌اند. با اين اوصاف براي ديدن هيولاهاي بعدي كه بتوانند با طول بيشتري آسمان را بخراشند، بايد به ملاقات مدعيان اصلي انجمن شواليه‌هاي آسماني آينده رفت.

شهر آسماني 1000

توكيو، ژاپن

ارتفاع:1001 متر

براي شهري مثل توكيو وجود ابر سازه‌اي كه مشكلات تراكم جمعيت را از سر راه برداشته و در ضمن پاسخگوي تقاضا براي فضاي سبز و اداري با كاركرد بالا و همچنين رعايت مسائل زيست‌محيطي و اجتماعي باشد، امري اجتناب‌ناپذير است. با اين اوصاف وجود شهري آسماني و احداث سرزميني مصنوعي در هوا مي‌تواند راه‌حل مناسبي به نظر برسد. براي دستيابي به اين اهداف طراحان ابتدا با پايه‌اي 396 متري كه زيربنايي معادل چند بلوك شهري است، كار را آغاز مي‌كنند و سپس باقي سازه را كه مشتمل بر 14 بخش ديگر است به صورت دسته‌دسته بر بالاي همديگر بنا مي‌كنند. هر سطح همچون شهركي از اين شهر آسماني عمل مي‌كند و بخشي در مركز حلقه مثل ميدان عمومي پارك‌مانند خواهد بود كه ساكنان، مدارس و بازار گرد آن قرار گرفته‌اند. اين سازه مشتمل بر 10 هزار خانه و با ظرفيت استفاده 130 هزار نفر است. مصالح مورد استفاده شامل بتون مسلح با الياف كربني به جاي آهن براي كاهش وزن سازه و سامانه‌هاي خدمات آب و فاضلاب تو كار ساختمان كه مسوول فرآوري و احياي فاضلاب و آب مصرفي است از جمله خصوصيات بارز اين شهر آسماني به شمار مي‌رود.

 

 

 

دانستنیهایی در مورد شهرهای آسمانی جهان

 

 

 

 

 

 

 

برج نخيل

دبي، امارات متحده عربي

ارتفاع: 1001 تا 1400 متر

 

 

 

 

اين ابر برج استوانه‌اي شكل، داراي 8 تاج يا مناره است كه همگي در نوك سازه در يك نقطه به هم مي‌رسند. گرچه ارتفاع رسمي هدف براي اين پروژه آشكار نشده است، اما احتمالا همان 1001 متر بلندي را خواهد داشت. طراحان آن قصد دارند تا اين ابر سازه را به عنوان نخستين تحقق واقعي يك شهر عمودي به جهان معرفي كنند. در اين مناره‌ها بيش از 15 هزار نفر به زندگي، كار و فعاليت‌هاي اجتماعي خواهند پرداخت. جاي گرفتن ستون‌هاي تكيه‌گاهي بر اساس يك الگوي ستاره‌اي شكل 16 نقطه‌اي متقارن و الهام‌بخش معماري و طراحي عربي است كه نظر مهندسان را به خود جلب مي‌كند، چون يك بناي متقارن توزيع بار يكساني بر واحدهاي ساختماني‌اش دارد. اما بخش جالب توجه و شگرد اختصاصي برج نخيل در رويكردش به مقوله مهم گرداب‌هاي بادي است كه مي‌تواند سبب لرزش‌هاي خسارت باري براي ساختمان‌هاي مرتفع شود. در واقع به جاي اين كه باد اطراف پوسته فلزي شيشه‌اي سازه قيفي شود، برج نخيل از رويكرد غير متداول و نادر داشتن شكاف‌هاي بزرگ در دل ساختمان بهره مي‌برد و با مجموعه‌اي مضاعف از شيارها اجازه عبور تندبادها را درست از ميان خود مي‌دهد. هر 25 طبقه برج با پل‌هاي معلق صفحه مانند بزرگي، باعث اتصال همه مناره شده و به عنوان ميدان دهكده براي سكنه بالا‌نشين عمل مي‌كند.

دانستنیهایی در مورد شهرهای آسمانی جهان

 

 

 

 

 

 

 

برج بيونيك

شانگهاي، چين

ارتفاع: 1228

برج 15 ميليارد دلاري زيست‌سازه محور چين قرار است با معرفي عناصر طراحي افراطي و راديكال براي سازه‌اي به ارتفاع 1228 متر، اصول و قواعد مهندسي سنتي را شكسته و به چالش بكشد. در عوض فوندانسيون‌هاي عمودي و پايه‌هاي شناور مشابه با ريشه درخت مشتمل بر صدها مهار و لنگر درهم ‌پيچيده در زمين، شالوده اصلي اين سازه زيست بنيان را تشكيل مي‌دهند. براي پشتيباني و حمايت اين خرپاهاي در هم فرو رفته، از آشيانه پرندگان الهام گرفته شده است كه سبك و توخالي هستند. در اين ابر شهر عمودي دريافت آب، انرژي و ساير تداركات و ملزومات به‌وسيله 92 ستون عمودي صورت مي‌گيرد كه شباهت زيادي با سيستم آوندهاي چوب و آبكش در گياهان آوندي دارد؛ چنين سامانه‌اي پشتيباني و استحكام سازه را دوچندان خواهد كرد.

دانستنیهایی در مورد شهرهای آسمانی جهان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برج مياپوليس

ميامي، آمريكا

ارتفاع: 914 تا 1001 متر

آسمانخراش 160 طبقه و 22‌ميليارد دلاري مياپوليس، مجتمعي به ميزباني همه جاذبه‌هاي زندگي شهرنشيني و گردشگري در يك محوطه است. يك پارك تفريحات داخلي سرپوشيده، آپارتمان و سوئيت‌هاي شيك و مجلل، فضاها و دفاتر اداري و تجاري، يك مركز هنرهاي نمايشي و همچنين يك تفرجگاه ساحلي و لنگرگاه مخصوص قايق‌هاي تفريحي ازجمله اهداف منظور شده در اين هيولاي ساحلي است. طراحان قصد دارند تا مجموعه‌اي دوستدار محيط زيست را ارائه كنند كه تمامي استانداردهاي ساختمان سبز در آن لحاظ شده باشد. البته حل مشكل ارتفاع اين سازه رفيع براي مخاطرات احتمالي پروازي و گرفتن مجوز از سازمان هوايي فدرال ازجمله چالش‌هاي بنا كردن آن است.اما سازندگان اميدوارند اين مجموعه به عنوان جديدترين جاذبه فلوريداي جنوبي نزديك به يك ميليارد درآمد مالياتي را جذب و به اقتصاد محلي تزريق كند.

 

 

دانستنیهایی در مورد شهرهای آسمانی جهان

 

 

 

 

 

 

 

 

برج چالش هزاره

ارتفاع: 1582 متر

اين برج مفهومي كه شايد در كويت برپا شود به اندازه يك مايل دريايي يا 1852 متر به دل آسمان فرو مي‌رود. به گفته طراح اين پروژه خيال‌انگيز براي رسيدن به چنين ارتفاعي نمي‌توان از بتون و سيمان، شبكه‌هاي آرماتوربندي، سيستم‌هاي رايج سنتي، ملاط شن و آهك يا جرثقيل استفاده كرد. اين سازه غيرمتعارف از زواياي قائم و نماهاي عمودي معاف است و در واقع از يك هندسه غيرطبيعي و عجيب درهم پيچيده پيروي مي‌كند. در عوض اصول و مباني رايج سازه، در اين طراحي سعي شده تا ساختار وجهي دانه‌هاي برف مدنظر گرفته شود تا به لحاظ ساختماني بتوان تركيب حجم بالايي از اشيا و مصالح را با وزن كم پشتيباني كرد.

 

دانستنیهایی در مورد شهرهای آسمانی جهان

 

 

 

 

 

 

 

برج سه‌قلوي دبي

دبي، امارات متحده عربي

ارتفاع: 600، 800 و 1001 متر

ساختمان بلندتر به معناي ساختمان عريض‌تر نيز هست. اين تعريف را بايد دليل اين بدانيم كه چرا ساختمان شماره يك دبي با ارتفاع 1001 متر با 3 برج ساخته خواهد شد، امروز كشش و تمايل شهرسازي و مهندسي سازه به سمت هر چه بلندتر كردن ساختمان‌هاست و براي همين لازم است تا پايه‌ها عريض‌تر شوند ولي اين نكته مهم را نبايد از نظر دور داشت كه عريض شدن تا حدي قابل قبول است كه تعريف يك ساختمان واحد را تحت‌الشعاع قرار ندهد، اما هر سه اين برج‌هاي 600 تا 1001 متري از يك شالوده سه ركابي يا به زبان آرشيتكت‌ها پايه حائل سر بر مي‌آورند. بين سه پاي برج دبي كانالي جريان خواهد داشت كه امكان قايقراني و عبور كشتي‌هاي كوچك از زير آن را فراهم مي‌كند، اما پشتيباني و تكيه گاه بيشتر براي برج‌ها از پل‌هاي هوايي رابطي نشأت مي‌گيرد كه ساكنان برج مي‌توانند در محل آن جمع شوند. تصور طراحان براي احداث اين پل‌هاي آسمانخراشي اين بوده كه آنها را در محل پايه حائل برج ساخته و سپس با استفاده از يك مكانيسم بالابرنده تا محل قرارگيري بالا بكشند. عمليات پاكسازي سايت از سال 2008 شروع شده و چنانچه ساخت و ساز با جديت شروع شود، تكميل اين غول سه قلو بين 7 تا 10 سالي زمان خواهد بود.

 

 

دانستنیهایی در مورد شهرهای آسمانی جهان

 

 

 

 

 

 

 

برج مبارك الكبير

الحرير، كويت

ارتفاع: 1001 متر

اين ماموت ساختماني دقيقا خود را تا ارتفاع 1001 متري بالا خواهد كشيد. اين ارتفاع خاص در واقع يادآور افسانه‌هاي
قومي ـ فرهنگي خاورميانه و آسياي جنوبي و كنايه‌اي از حكايت‌هاي هزار و يك شب است كه طراحان اين برج آن را با ظرافت و باريك‌بيني مورد توجه قرار داده‌اند، اما برج الكبير براي شكستن ركورد افسانه‌اي 1001 متري از 3 برج به هم پيوسته سود خواهد جست كه كل مجموعه سازه را پشتيباني مي‌كنند. اين برج‌ها يا «تيغه‌ها» حول يك محور مركزي سه گوش پيچ مي‌خورند كه بالابرها و تجهيزات مكانيكي را نگه مي‌دارد. هر تيغه همچنان كه بالا مي‌رود 45 درجه حول محور عمودي تاب مي‌خورد تا مقاومت و استحكام سازه تامين شود و تا حدي هم در نوك خود بزرگ‌تر و پهن مي‌شود. براي متفرق ساختن تندبادهايي كه در ارتفاع بالا و با سرعت وزش 240 كيلومتر بر ساعت مي‌توانند باعث به لرزه درآمدن برج شوند، اين برج عظيم شاهد نخستين به‌كارگيري آرايش و صف‌آرايي شهپرهاي عمودي در معماري خواهد بود؛ چيزي كه مسافران هواپيمايي به طور طبيعي و در قالب باله‌هاي افقي روي لبه بال يك هواپيما مي‌بينند. اين شهپرها مثل نوارهاي پيوسته‌اي به نظر مي‌رسند كه به طور عمودي در امتداد 6 لبه پيشتاز سه تيغه برج عمل مي‌كنند. در واقع اين شهپرها دائما در حال جنبش هستند و در حالي كه براي به چنگ آوردن خورشيد تنظيم مي‌شوند، نور آفتاب باعث درخشش سطوح‌شان مي‌شود. اين وضعيت موجب اضافه شدن انعكاس مواج ملايمي بر لبه تيغه‌ها شده كه به نوبه خود درخشش پويايي به برج مي‌بخشد. سال 2016 براي تاريخ تكميل پروژه اعلام شده است.

حوريه هادي


  موضوع مطلب: دانستنی ها                      تعداد بازديد اين مطلب:  1853                               تاريخ ارسال:  چهارشنبه 18 آبان 1390
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟