گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
دانستنیهای پايتخت همراه با نقشه همراه
پايتخت همراه

دانستنیهای پايتخت همراه با نقشه همراه


 

معرفي سرويس هاي آنلاين موبايل پرتال شهرداري تهران
 

زندگي در شهر تهران به راحتي امکان پذير نيست. گاهي اوقات نياز به اطلاعاتي در مورد شهر داريم که بدون بر آورده کردنشان نمي توانيم به زندگي ادامه دهيم. بيشترين نياز شهروندان تهراني کسب اطلاعات در مورد معابر شهر است. بهترين راه حل براي عبور از خيابان ها و معابر شهر بزرگ تهران، نقشه همراه است. اين نقشه اگر به صورت ديجيتالي نباشد، جاي زيادي به خودش اختصاص مي دهد. نسخه ديجيتالي نقشه شهر تهران سال هاست براي گوشي هاي تلفن همراه طراحي شده. اما عيب بزرگ اين نقشه ها به روز نبودن آنهاست. براي داشتن اطلاعات به روز از شهر بايد به اينترنت سر بزنيم. شهرداري تهران پر تالي طراحي کرده که در آن اطلاعات مورد نياز هر شهروند تهراني را درج کرده است. اما بهترين راه حل براي استفاده از اطلاعات اين پرتال ارتباط اينترنتي همراه است. به همين منظور شهرداري تهران در اقدامي جالب نسخه موبايلي پرتالش را نيز طراحي کرده است. اگر علاقه مند هستيد به راحتي اطلاعات شهر تهران در اينترنت را به صورت همراه با خود داشته باشيد، گزارش ما در خصوص پرتال شهرداري تهران در موبايل ها را بخوانيد.
سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري به عنوان متولي امور ICT شهرداري مطالعه همه جانبه اي را درباره نسخه هاي موبايل سايت هاي گوناگون، موارد لازم براي ارائه در نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران، با توجه به نيازهاي شهروندان وخدمات قابل ارائه از سوي اين سازمان انجام داده است. آيتم هاي موجود در اين نسخه شامل خدمات الکترونيک پرتال شهرداري، نقشه تهران، اطلاعات آنلاين ترافيک، نيازمندي هاي روز ( نرخ ارز، اوقات شرعي، هواشناسي، وضعيت آلودگي هواو...)، بانک اطلاعات شهر، اطلاع رساني و اخبار شهرداري، پست الکترونيک و... است که به صورت آنلاين درنشاني اينترنتيmobile.tehran.ir از طريق مرور گر تلفن همراه که روي اغلب گوشي هايي که قابليت دسترسي به اينترنت از طريق Wi-fi يا سرويس هاي مخابراتي نظيرGPRS را دارند، قابل دسترسي است.

نقشه شهر تهران
 

نقشه هاي کاغذي هنوز هم در خيابان هاي تهران به فروش مي رسند اما براي دسترسي به آنها بايد خيابان ها را گشت تا به يک فروشنده نقشه تهران رسيد. اما مدت هاست اين نقشه ها را به صورت ديجيتالي در پرتال شهرداري مي توان پيدا کرد. براي دست يافتن به نقشه تهران با تمام جزئياتش که قطعا با ديدن آن ديگر استفاده از نقشه کاغذي را به فراموشي مي سپاريد، بايد کامپيوتر همراه داشته باشيد، باز نگران نباشيد؛ شهرداري تهران راه را براي شهروندان آسان تر کرده است. اولين سرويسي که پرتال شهرداري تهران در نسخه موبايلش ارائه داده، دسترسي به نقشه تهران است. يکي از مهم ترين و پرکاربرد ترين گزينه هاي موجود بر روي پرتال مو بايل، نقشه تهران است. کاربران با انتخاب اين گزينه مي توانند به صورت آنلاين نقشه تهران را مشاهده کنند. همچنين مي توانند نقشه تهران را با امکان بزرگنمايي در چند مرحله و حرکت روي آن در چهار جهت اصلي مشاهده کنند.
در کنار نسخه آنلاين نقشه تهران روي موبايل امکان دسترسي آفلاين نيز وجود دارد. در اين روش کاربر بايد نقشه آفلاين را دانلود کرده و روي گوشي تلفن همراه خود نصب کند. براي استفاده از اطلاعات نقشه در اين سرويس ديگر نيازي نيست که کاربر به اينترنت متصل شود و تنها براي به روز رساني اطلاعات آن بايد به اينترنت دسترسي داشت يا نرم افزار را دوباره بار گذاري کرد.

خدمات الکترونيک
 

پيش از اين براي دسترسي به خدمات شهرداري حتما بايد به ساختمان هاي اين سازمان مراجعه مي کرديد. ساعت ها طبقه هاي اين ساختمان ها را بالا و پايين رفته تا بخشي يا تمام مشکلاتتان حل مي شد. اما مدت هاست با رفتن به اينترنت و کليک روي پرتال شهرداري تهران نيازي به حضور و بالا و پايين رفتن طبقات نداريد. باز هم البته يک مشکلي وجود دارد که اين سرويس هاي شهرداري همه جا همراهتان نيستند. تنها جايي که دسترسي به رايانه داريد، مي توانيد از اين سرويس و خدمات استفاده کنيد. از اين به بعد ولي نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران همه جا همراهتان است. در اين پرتال با نسخه موبايل بخشي به نام خدمات الکترونيک وجود دارد. بخش خدمات الکترونيک شامل سرويس هايي مي شود که خاص شهرداري هستند و در پرتال شهرداري تهران نيز قرار گرفته اند. اين سرويس ها با اين هدف توليد شده اند که امکان رفع نيازهاي مرتبط با وظايف شهرداري را از طريق موبايل در اختيار کاربران قرار دهند. در حال حاضر 10 سرويس شامل سامانه 137، مشاهده آخرين وضعيت پرونده شهر سازي، مشاهده قبوض نوسازي و پسماند، مشاهده فيش حقوقي کارکنان شهرداري، فيش حقوقي بازنشستگان و استعلام عوارض خودرو در اين بخش قابل استفاده است. کاربران با انتخاب هر يک از سرويس ها و وارد کردن داده هاي مورد نياز مي توانند به اطلاعات در خواستي خود دست پيدا کنند. قابل ذکر است سرويس هاي 1888، استعلام پرونده ماده 100، جست و جوي اموات بهشت زهرا و مشاهده وضعيت آنلاين ترافيک به تازگي به خدمات الکترونيک اضافه شده است.

سامانه 137
 

شهرداري در اولين اقدامش براي غير حضوري کردن خدماتش سامانه 137 را راه اندازي کرد. پيش از اين براي دستيابي به سامانه 137 با گرفتن اين شماره روي تلفن مي توانستيد مشکلات شهريتان را با شهرداري در ميان بگذاريد، که البته اين روش مشکلات خاص خودش مانند اشغال بودن مدام خط تلفن را داشت. بعد از آن اين سامانه به خدمات اينترنتي شهرداري راه يافت. يعني با ورود به سايت شهرداري تهران مي توانستيد از اين سامانه استفاده کرده و مشکلات شهريتان را بيان کنيد. باز هم اين روش در بسياري از موارد با همراه نبودن کامپيوتر نمي توانست يک شهروند تهراني را ياري کند. اين بار ولي با پيشرفتي که در اين سامانه ايجاد شده هر لحظه هر تهراني مي تواند براي رفع مشکلات شهري اش اقدام کند. نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران سامانه 137 را هم پشتيباني مي کند. با انتخاب سامانه 137 کار بر مي تواند مشکلاتي را که در سطح شهر در زمينه هاي مختلف مانند اتوبوس، بازيافت، آسيب هاي اجتماعي، مترو، مرمت، ساخت و ساز، آتش نشاني و... با آن مواجه مي شود در قسمت ثبت خبر وارد کند و پس از تکميل فرم مربوطه و دريافت شماره پيگيري، در مراحل بعدي خبرهاي ثبت شده خود را پيگيري کند.

مشاهده آخرين وضعيت پرونده شهر سازي
 

تا به حال به طور اختصاصي مي توانيم بگوييم در صد بالايي امکان داشته که شما هم به دنبال کارهاي پرونده شهرسازي بوده باشيد. در روش هاي سنتي يعني حضور و پيگيري اين پرونده ها در ساختمان شهرداري تهران، ساعت ها وقت و انرژي لازم بود. اما در روش اينترنتي پيگيري پرونده شهرسازي، بسياري از مشکلات حل شد. تنها با وارد کردن شماره پرونده و برخي مشخصات ديگر آخرين وضعيت پرونده شهر سازي برايتان مشخص مي شود ولي اگر به اينترنت دستيابي نداشته باشيد، باز هم بايد روش سنتي را ادامه دهيد. اما نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران هميشه همراهتان است که روش هاي قبلي را از يادتان مي برد. بيشترين مراجعه شهروندان به شهرداري ها مربوط به حوزه شهر سازي مي شود. در اين بخش کاربر با داشتن شماره پرونده و اطلاعات ملک خود مي تواند از پرونده خود و آخرين در خواست هايي که روي آن انجام شده، اطلاع پيدا کند.

مشاهده قبوض نوسازي و پسماند
 

هر مالکي زماني به ذهنش مي رسد در ساختماني که زندگي مي کند تغييراتي ايجاد کند. براي ايجاد چنين تغييراتي به دليل اينکه چهره شهر را هم همزمان تغيير مي دهيد، شهرداري بايد در اين مورد نظر دهد. در مواردي هم شهرداري ها براي پسماندهاي نوسازي يعني مصالحي که از نوسازي منازل جا مانده نظر مي دهد. براي همين منظور قبوضي از طرف شهرداري براي شهروندان صادر مي شود. در گذشته براي دريافت اين قبوض نياز بود به ساختمان شهرداري مراجعه کنيد. بعد اين مراجعه به پرتال شهرداري تهران در اينترنت خلاصه شد. باز هم مشکلاتتان در عين کمتر شدن به نوعي ديگر تبديل شده بود تا اينکه در نسخه موبايل پرتال شهرداري اين سرويس را دريافت کرديد. پس از اين به بعد قبوض نوسازي و پسماند را مي توانيد در هر لحظه اي که خواستيد مشاهده کنيد. در اين بخش کاربر با وارد کردن اطلاعات ملک خود، مي تواند عوارض نو سازي و پسماند را به تفکيک مبالغ بدهي پرداخت شده به صورت سالانه مشاهده کند.

مشاهده فيش حقوقي کارکنان شهرداري
 

کارمندان هر سازماني براي دريافت فيش حقوقي شان يعني اطلاعاتي در مورد مزد دريافتي ماهانه مورد نياز بايد از امور مالي آن سازمان فيش را تهيه کنيد. کارمندان شهرداري تهران هم از اين روش استفاده مي کردند. بعد با افتتاح سايت شهرداري کارمندان از راه ديجيتالي مي توانستند فيش حقوقي شان را مشاهده کنند. اما حالا ديگر نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران در تلفن هاي همراه کارمندانش وجود دارد و هر زماني که اين کارمندان خواستند مي توانند فيش حقوقي شان را با تلفن همراه مشاهده کنند. در اين سرويس کليه کارکنان رسمي شهرداري با وارد کردن اطلاعات مورد نياز مي توانند اطلاعات فيش حقوقي خود را مشاهده کنند.

فيش حقوقي بازنشستگان
 

بازنشستگان سازمان شهرداري تهران هم ماهانه مي توانند فيش حقوقي شان را مشاهده کنند. اين افراد براي ديدن هر تغييري که در حقوق و مزايايشان ايجاد شده حالا ديگر مي توانند از تلفن همراهشان استفاده کنند. براي اين کار بايد نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران در موبايلشان داشته باشند. در اين سرويس کليه کارکنان بازنشسته شهرداري با وارد کردن اطلاعات مورد نياز مي توانند اطلاعات فيش حقوقي خود را مشاهده کنند.

استعلام عوارض خودرو
 

براي اينکه از عوارض خودرويتان خبردار شويد، بايد از شهرداري استعلام بگيريد. استعلام عوارض خودرو هم از جمله سرويس هايي است که در بخش خدمات الکترونيک پرتال شهرداري تهران دريافت مي کنيد. در نسخه موبايل اين پرتال هم چنين سرويسي وجود دارد. در اين بخش کاربر با وارد کردن اطلاعات پلاک خودرو مي تواند وضعيت پرداخت و مبلغ قابل پرداخت عوارض خودروي خود را مشاهده کند. پس با داشتن يک تلفن همراه و با استفاده از اينترنت مي تواند از نسخه موبايل سايت شهرداري تهران استعلام عوارش خودرويش بگيرد.

سامانه1888
 

سامانه 1888 نزديک به دو سال است که راه اندازي شده و شهروندان از طريق اين سامانه مي توانند شکايت، انتقاد، پيشنهاد، راهنمايي و ارشاد و همچنين تقدير و تشکر خودرا ثبت و در صورت لزوم پيگيري کنند. پيش از 1888 شماره اي بود که با يک تلفن ثابت خط تهران مي توانستيد تماس بگيريد و نظرتان را بيان کنيد. بعد اين سامانه به سايت شهرداري تهران راه پيدا کرد و به جاي اينکه تلفن بگيريد مي توانستيد در پرتال شهرداري تهران وارد شده و نظرتان را ثبت کنيد. اما اين بار متفاوت است. هر لحظه که فکر کرديد مي خواهيد به شهرداري تهران شکايت، انتقاد، پيشنهاد، راهنمايي و ارشاد و همچنين و تقدير و تشکري را ارسال کنيد کافي است با استفاده از اينترنت تلفن همراهتان در نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران وارد سامانه 1888 شده و نظرتان را ثبت کنيد.

استعلام پرونده ماده 100
 

سيستم کميسيون ماده 100 شهرداري، سيستمي است که دسترسي به سوابق احکام کمسيون هاي ماده 100 املاک را ميسر کرده و کليه روندهاي موجود در بررسي پرونده يک ملک داراي تخلف، از نخستين مرحله شروع آن در شهرداري مناطق تا دبيرخانه و.. را در بر دارد. اگر در گذشته يک تهراني از ماده 100 پرونده اي داشت براي استعلام آن بايد سختي هايي مي کشيد. با حضور در ساختمان شهرداري تهران و مراجعه به بخش هاي مختلف اين پرونده مي توانستند بعد از صرف مدت ها وقت و انرژي استعلام کنند. بعد از ديجيتالي شدن پرونده ها در شهرداري تهران پرونده ماده 100 هم به صورت اينترنتي استعلام را در اختيار شهروندان مي گذاشت. اما حالا بهتر مي توانيد استعلام اين پرونده را دريافت کنيد. از طريق نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران اين کار امکان پذير است.

جست و جوي اموات بهشت زهرا
 

تا به حال به اين فکر کرده ايد که روزي به صورت ديجيتالي قبور امواتمان را زيارت کنيم؟ نه، هنوز به آن روز نرسيده ايم ولي از قبل ديجيتالي تر شده ايم.
اگر مي خواهيد در بهشت زهرايي که اين روزها به وسعت يک شهر است، آدرس قبري را پيدا کنيد اولين راهش دستيابي به اينترنت است زيرا پرتال شهرداري تهران اين سرويس را در اختيار شما قرار داده تا آدرس تمام قبرهاي بهشت زهرا را ببينيد و بتوانيد هر کدام را خواستيد جست و جو کنيد. تازه اگر در رديف هاي بهشت زهرا گم شديد، موبايلتان را از جيبتان در آورده و به آدرس پرتال شهرداري تهران برويد. نسخه موبايل اين سايت به شما امکان جست و جو و يافت اموات بهشت زهرا را مي دهد. در اين سامانه با وارد کردن نام و نام خانوادگي متوفي مي توان مشخصات قطعه و رديف را جست و جو کرد.

مشاهده وضعيت آنلاين ترافيک
 

ترافيک خيابان هاي تهران مانع از به موقع رسيدن به مقصد مي شود. اما راهکارهايي هم وجود دارد که تهراني ها را براي کمتر ديدن ترافيک ياري مي کند. اگر براي رسيدن به مقصدتان از چند مسير مي توانيد استفاده کنيد نگران ترافيک نباشيد. با استفاده از نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران مسيرهاي مورد نظرتان را مي توانيد چک کنيد. براي اين کار از سرويس مشاهده آنلاين ترافيک موبايلتان بهره ببريد. شهروندان مي توانند وضعيت ترافيک را به صورت آنلاين در سطح شهر تهران مشاهده کنند. در اين حالت شما مسيري را که کمتر دچار ترافيک مي شود انتخاب کرده و وقت ناچيزي را پشت چراغ هاي قرمز پايتخت صرف خواهيد کرد.

خبر
 

براي زندگي بهتر در يک شهر بزرگ که اهالي شمال و جنوب و شرق و غرب و مرکز آن به سختي از هم خبردار مي شوند، بايد بيشتر موارد ضروري در خصوص اين شهر را بدانيم. يکي از موارد ضروري اتفاق هايي است که در سطح اين شهر رخ مي دهد. يعني با دانستن اخبار اين شهر راحت تر مي توانيد به اموراتتان رسيدگي کنيد. راه هاي زيادي براي آگاهي از اخبار شهر بزرگي مانند تهران وجود دارد. يکي از اين راه ها مرور سايت هايي است که اخبار را درج مي کنند. اما اگر تنها به فکر اخبار تهران هستيد، سايت شهرداري تهران بهترين مرجع براي شماست. حالا اگر مي خواهيد اخبار را در هر حالتي دريافت کنيد، نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران داراي بخشي به نام «خبر» است. در بخش «خبر»، اخبار شهر تهران با محوريت شهرداري منعکس مي شود.

بانک اطلاعات شهر
 

در بخش هاي ديگري از نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران اطلاعاتي وجود دارد که کمک زيادي به شما مي کنند. شايد اطلاعات بخش هاي بعدي بسيار ضروري تر از هر آنچه باشد که تا به حال به شما معرفي کرديم. اطلاعات ضروري مربوط به پايتخت که علاوه بر يک شهروند تهراني هر کسي که به تهران سفر مي کند واقعا به آنها نيازمند است، در قالب سرويسي به نام بانک اطلاعات شهر در نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران جمع آوري شده اند.
«بانک اطلاعات شهر» شامل اطلاعاتي درباره مشاغل، مؤسسه ها و سازمان هاي عمومي است که به صورت دسته بندي شده در قالب گزينه هايي مانند مراکز عمومي، مراکز فرهنگي و ورزشي، مراکز بهداشتي و درماني، سازمان ها و ادارات، بانک ها و موسسه هاي مالي و اعتباري و معابر ارائه شده است و کاربر مي تواند پس از جست و جوي مکان مورد نظر خود صفحه اي را با جزئيات اطلاعاتي مکان اعم از آدرس، شماره تلفن، شماره فکس و محل دقيق آن مکان را روي نقشه مشاهده کند.

معابر و دسترسي محلي
 

پيدا کردن آدرس در شهري به بزرگي تهران بدون دستيابي به اطلاعات معابر و دسترسي محلي آن امکان پذير نخواهد بود. از اين رو اگر نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران را داشته باشيد به راحتي با ورود به بخش معابر و دسترسي محلي آدرس دقيق مورد نيازتان را دريافت خواهيد کرد. در اين بخش کاربر مي تواند نام کوچه، محله، خيابان و ساير معابر را پس از تايپ در بانک اطلاعاتي معابر جست و جو کرده و موقعيت آن را بر روي نقشه مشاهده کند. اين بخش شامل بيش از 40 هزار داده (اطلاعات) است.

مؤسسات مالي واعتباري
 

انجام امورات مالي روزانه براي هر فردي لازم است. اگر مي خواهيد اطلاعات مؤسسات مالي و اعتباري شهر تهران را دريافت کرده و به در دسترس ترين محل برويد، از اين نسخه استفاده کنيد. در اين نسخه سرويسي به نام مؤسسه هاي مالي و اعتباري در قسمت بانک اطلاعات شهر وجود دارد. در اين بخش مشخصات و موقعيت مکاني بانک ها و موسسات مالي و اعتباري قرار دارد.

مراکز بهداشتي و درماني
 

يکي از ضروري ترين نيازهاي زندگي در يک محل دانستن آدرس مراکز بهداشتي و درماني آن محل است تا در مواقع نياز از آن استفاده کنيد. براي دستيابي به مشخصات اين مراکز نسخه موبايل سايت شهرداري تهران به کمکتان خواهد آمد. در قسمت بانک اطلاعات شهر، خدمت مراکز بهداشتي و درماني را انتخاب کنيد. مشخصات و موقعيت مکاني تمامي مراکز و اماکن بهداشتي و درماني را مي توان در اين بخش مشاهده کرد. يکي از مزيت هاي استفاده از نسخه موبايلي اين سايت، دسترسي به موقع در هر زمان و مکان به اطلاعات مورد نياز است.

مراکز فرهنگي و ورزشي
 

مراکز فرهنگي و ورزشي طرفداران کمي ندارند. البته مراکز کمي هم در سطح شهر تهران خدمات فرهنگي و ورزشي ارائه نمي دهند. پس براي اينکه طرفداران اين مراکز به آنها دسترسي پيدا کنند، نياز دارند تا آدرس هايشان را دريافت کنند. براي دستيابي به آدرس هاي مراکز فرهنگي و ورزشي شهر تهران آن هم در هر زمان و مکاني که خواستيد از موبايلتان استفاده کنيد. نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران در قسمت بانک اطلاعات شهر آدرس دقيق و مکان يابي مراکز فرهنگي و ورزشي را به شما ارائه مي دهد. در اين بخش مي توان اطلاعات و موقعيت مکاني تمامي مراکز و دفاتر فرهنگي و ورزشي موجود در سطح شهر را مشاهده کرد.

سازمان ها و ادارات
 

مشخصات و موقعيت مکاني تمامي سازمان ها و ادارات دولتي و عمومي شهر تهران را هم مي توانيد در نسخه موبايل پرتال شهرداري اين شهر پيدا کنيد. در قسمت بانک اطلاعات شهر پرتال شهرداري تهران که از طريق موبايل هم به آن دسترسي خواهيد داشت در خصوص سازمان ها و ادارات شهر اطلاعات کافي وجود دارد. سازمان ها و اداراتي مانند شهرداري ها، وزارتخانه ها و ادارات وابسته، مراکز فضائي و نيروي انتظامي و...

اطلاعات و اماکن عمومي
 

در اين بخش اطلاعات و موقعيت مکاني مربوط به اماکن عمومي که بيشتر شهروندان به آن نيازمند بوده و به آنها مراجعه مي کنند، درج شده است مانند پمپ بنزين، مراکز مذهبي، مراکز اقامتي، پارکينگ و... به عنوان مثال براي يافتن نزديک ترين داروخانه، مطب، آژانس مسکن و... مي توان با تعيين محدوده مورد جست و جو روي نقشه و انتخاب گزينه جست و جو، نزديک ترين موارد يافت شده به همراه نقشه را مشاهده کرد. همچنين مي توان با استفاده از گزينه تماس، با مکان انتخابي تماس حاصل کرده يا از طريق گزينه توضيحات از جزئيات بيشتر مطلع شد.

درباره شهرداري
 

همه هر آنچه که تاکنون در خصوص نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران ياد کرديم مربوط به سرويس هايي است که اين سازمان به صورت الکترونيکي ارائه مي دهد اما براي اينکه بدانيم خود سازمان شهرداري پايتخت چگونه جايي است يا حتي بدانيم که چارت سازماني آن چگونه است مي توانيم در همين نسخه وارد بخش درباره شهرداري شويم، که درباره شهرداري، اطلاعاتي درباره تاريخچه تاسيس و وظايف شهرداري تهران را در اختيار شهروندان مي گذارد.

نيازمندي هاي روز
 

اين بخش با هدف دسترسي مردم به اطلاعات مورد نياز روزانه ايجاد شده و در حال حاضر شامل اطلاعاتي درباره هواشناسي تهران، وضعيت آلودگي هوا، نرخ ارز بر اساس نرخ رسمي بانک مرکزي و اوقات شرعي است.

پست الکترونيک
 

تمامي کاربراني که روي Mali Server پرتال Tehran.irداراي پست الکترونيکي هستند، با کليک در اين بخش مي توانند نامه هاي الکترنيکي خود را دريافت يا ارسال کنند.

تهران و يکي
 

در مورد هر چيزي يا هر کسي اطلاعاتي مي خواهيد يا در جست و جوي شناختن آن هستيد، آسان ترين راه اينترنت است. در بسياري موارد مشهور پس از جست و جو اولين اطلاعات به صورت ويکي در اختيارتان قرار مي گيرند. ويکي به معني دانشنامه است؛ يعني اطلاعاتي که مورد جست و جو شده را به صورت مختصر و مفيد معرفي مي کنند. تهران را هم داراي تهران ويکي است. تهران و يکي دانشنامه آزادي از شهر تهران است که توسط سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران ايجاد شده و پشتيباني مي شود. همچنين در آينده اي نزديک سرويس هاي پيشنهادي زير در نسخه آنلاين پرتال موبايل مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت. از جمله اين سرويس ها مي توان به بانک قوانين و مقررات شهري، بانک اطلاعات بورس و ارز، اطلاعات حمل و نقل عمومي تهران روي نقشه، تقويم و مديريت کارهاي روزانه، مشاهده محدوده طرح ترافيک، امکان جست و جو در نقشه تهران، امکان جست وجو در نقشه ترافيک، امکان مشاهده آرشيو در وضعيت آلودگي هوا، شماره هاي اضطراري و کد شهرستان ها، اطلاعات پرواز، اطلاعات قطارها، آموزش آشپزي، آگهي و نيازمندي ها، ديوان اشعار، تغذيه و سلامت، دانستني هاي خانواده و زندگي، گالري تصاوير، اطلاعات جغرافيايي شهر تهران و سرويس مسير يابي و اطلاعات مترو اشاره کرد.

نگاهي نو
گزينه خدمات در شهر
 

اين سرويسي ديگر در صفحه اصلي است که با کليک روي آن صفحه ديگري باز مي شود. در صفحه بعد خدماتي مانند کار و بيمه، قضائي و حقوقي، پذيرايي و اقامتي، انتظامي و امنيتي، مسکن و شهر سازي، فروشگاه ها و مراکز خريد عمومي در اختيارتان قرار مي گيرد. با کليک روي گزينه قضائي و حقوقي، اطلاعات دادگاه ها، دفاتر ازدواج و طلاق و مراکز ثبت احوال و اسناد را دريافت مي کنيد. در گزينه پذيرايي و اقامتي، اطلاعات رستوران ها، اغذيه و پيتزا، کافه قنادي و کافي شاپ را مي توانيد در دسترس داشته باشيد. کليک روي انتظامي و امنيتي اطلاعات راهنمايي و رانندگي شهر تهران را به شما مي دهد. در قسمت مسکن و شهر سازي امکان جست و جوي مسکن و آژانس هاي عاملات املاک را براي شما ايجاد مي کند. در قسمت فروشگاه ها و مراکز خريد عمومي اطلاعات فروشگاه هاي زنجيره اي، پاساژها و مجتمع هاي تجاري و ساير فروشگاه ها را دريافت مي کنيد.

گزينه اقتصاد شهر
 

آخرين گزينه اي است که در صفحه اصلي برايتان صفحه هاي جديد باز مي کند. با کليک روي اين گزينه اطلاعات بانک ها، بانک هاي خارجي، قرض الحسنه ها و مؤسسات اعتباري را در اختيار خواهيد داشت. نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران داراي دو نوع است.
1- نسخه با بزرگنمايي شش برابر
(Jar +Jad) که حجم فايل MB5.11 است. نام اين فايل
TehranMap - 1-0-1-6z-zip است.
2- نسخه با بزرگنمايي هفت برابر (Jar+Jad) است که حجم آن MB 13.5 بوده و
TehranMap -1-0-7z.zip نام دارد. اين روزها که استفاده از موبايل نياز روزانه زندگي مان شده، تکنولوژي هم پايا پاي موبايل گام بر مي دارد. اگر چه هنوز در ايران سايت ها و پرتال هاي زيادي نسخه موبايل ندارند، اما زندگي ايراني به سمت اين مسير حرکت مي کند. پرتال شهرداري هم از بزرگ ترين درگاه هايي است که مي توانيم نيازهاي روزانه زندگي در شهر بزرگي مانند تهران را از طريق آن بر آورده کنيم. نسخه موبايل اين پرتال از جمله گام هاي اوليه اي است که در اين زمينه برداشته شده است. اميد مي رود با گذشت زمان بيشتري اين نسخه از سرويس هاي زيادتر بهره مند شده و مشکلات بيشتري از زندگي شهروندان تهراني را بر طرف کند. همچنين آروز مي کنيم شهرداري شهرهاي بزرگ ديگري در کشورمان از اين تکنولوژي استفاده کنند.

نگاهي نو
راهنماي استفاده از سرويس هاي آنلاين موبايل پرتال شهرداري تهران
 

نسخه موبايل هر سايت يا درگاه رسيدگي به آن سايت را سريع تر مي کند؛ يعني شما با وسيله اي که هميشه به همراه داريد، مي توانيد از سرويس هاي يک سايت يا پرتالي که نسخه موبايلي دارد به راحتي در هر مکان و زماني استفاده کنيد. براي استفاده از نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران مي توانيد ستون هاي مطلب ما را يک به يک خوانده و مواد درون آن را اجرا کنيد. ابتدا از طريقWi- Fi يا GPRS گوشي تان به اينترنت برويد. پس از ارتباط با اينترنت سايت mobile.tehran.ir را باز کنيد. اولين گزينه اي که به نظرتان آشنا خواهد رسيد را باز کرده و از راهنماي ما استفاده کنيد. تمام آيتم هاي اين سايت و طرز استفاده از آن را تک به تک در مطلب زير برايتان توضيح داده ايم. وقتي وارد پرتال شهرداري تهران مي شويد، روي صغحه چند شکل کوچک به صورت لوگو وجود دارد که با کليک روي آنها خدمات موبايل پرتال را دريافت مي کنيد.

تصوير قطب نماي کوچک
 

اولين تصويري که از بالا در قسمت لوگوهاي کوچک روي هم سوار شده مي بينيد، تصوير قطب نماي کوچکي است که بر پس زمينه اي سبز رنگ طراحي شده. اگر روي عکس قطب نماي کوچک کليک کنيد که اولين گزينه است، سرويس نقشه کامل شهر را دريافت مي کنيد. در اين سرويس دو گزينه وجود دارد. اولين گزينه که در کنار آن عکس کوچک لوگوي شهرداري تهران ديده مي شود، نقشه تهران را روي موبايل شما ارسال مي کند. با کليک روي
گزينه دوم که در کنارش عکس کوچک لوگوي سايت گوگل وجود دارد، نقشه تهران را به صورت نقشه گوگلي دريافت مي کنيد. بنابر نيازتان هر کدام از نقشه را مي توانيد روي صفحه موبايلتان داشته باشيد.

نگاهي نو
تصوير کره زمين کوچک
 

دومين تصويري که در اين پرتال مي بينيد، تصوير کره زمين است که با کليک روي آن وارد بخش خدمات الکترونيک مي شويد. در اين بخش شش سرويس آنلاين به شما ارائه مي شود که هر کدام داراي يک تصوير است. اولين تصوير که روي آن نوشته شده 137، خدمات سامانه 137 را در اختيار شما قرار مي دهد. سامانه 137 شماره تلفني است که شما با تماس با آن مشکلات سطح شهرتان را بيان مي کنيد. در اين بخش اگر روي گزينه 137 کليک کنيد، يک بخش به نام ثبت خبر روي موبايلتان باز خواهد شد. در بخش ثبت خبر مي توانيد هر گونه مشکلي که در سطح شهر داشتيد را يادداشت کنيد. بعد از ثبت مشکلتان يک شماره رهگيري دريافت مي کنيد که نتيجه کارتان با اين شماره پيگيري خواهد شد.
بعد از اين سامانه، سرويس آخرين وضعيت پرونده شهرسازي است که مي توانيد از آن بهره مند شويد. گزينه دومي که تصوير يک بلوک کوچک را دارد، مي تواند شما را به اين سرويس برساند. اگر در شهرداري پرونده شهرسازي داريد با وارد کردن شماره آن ، شماره بلوکي که ملک در آن واقع شده است، نام منطقه و کد امنيتي و هر آنچه را که در پروندتان درج شده را مي توانيد مشاهده کنيد. سرويس سوم استعلام عوارض نوسازي و پسماند است. با کليک روي تصوير خانه کوچک مي توانيد به اين سرويس دست يابيد و با ورود شماره بلوک، شماره ملک، شماره واحد و کد امنيتي وضعيت عوارض نوسازي ملکتان را ببينيد.
خدمت بعدي استعلام عوارض خودروست. در اين سرويس با کليک روي تصوير کوچک خودرو ابتدا نوع پلاک ماشين تان يعني شخصي، عمومي، دولتي، تاکسي، قديمي و قديمي ليزري را مشخص کنيد. سپس ارقام و حروف روي پلاک را به ثبت برسانيد. پس از آن شما مشخصات عوارض خودرويتان را دريافت خواهيد کرد.
اگر خودتان از کارمندان شهرداري تهران هستيد، مي توانيد با اين سامانه اطلاعات مربوط به حقوقتان را دريافت کنيد. کافي است روي گزينه اولي که در اين بخش با تصوير کوچک چند سکه طراحي شده، کليک کنيد. با اين روش شما با وارد کردن شماره پرسنلي، شماره حساب، شماره شناسنامه و کد امنيتي اطلاعات فيش حقوقي تان را دريافت مي کنيد.
شايد شما از کارمندان قديمي شهرداري تهران بوده و الان بازنشسته شده ايد. باز هم اطلاعات مربوط به حقوقتان در سرويس هاي آنلاين موبايل شهرداري تهران وجود دارد. با ورود به بخش خدمات الکترونيک دومين گزينه اي را که تصوير کوچک چند سکه روي آن وجود دارد، انتخاب کنيد. در اين سرويس با وارد کردن شماره پرسنلي، شماره حساب، شماره شناسنامه و کد امنيتي مي توانيد هر آنچه که مربوط به فيش حقوقي تان است را دريافت کنيد.

نگاهي نو
تصوير ميکروفن کوچک
 

در ادامه سرويس هايي که نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران ارائه مي دهد، اخبار مربوط به شهرداري را نيز مي توانيد دريافت کنيد. براي اين کار وقتي وارد نسخه موبايل پرتال شهرداري تهران شديد، روي تصوير ميکروفن کوچک کليک کنيد. دراين قسمت اخبار مربوط به شهر تهران را دريافت کنيد.

تصوير حرف آي انگليسي کوچک
 

بعد از اين سرويس اگر روي تصوير حرف آي انگليسي کليک کنيد، بانک اطلاعات شهر را روي موبايلتان دريافت خواهيد کرد. در اين قسمت هم شش سرويس مربوط به اطلاعات شهر برايتان وجود دارد. اولين سرويس دريافتي در اين بخش از سمت راست موبايلتان سرويس معابر و دسترسي محلي است. در اين سرويس 40 هزار اطلاعات وجود دارد که با استفاده از آنها مي توانيد موقعيت کوچه و محل زندگي تان را روي نقشه تهران ببينيد.
خدمت بعدي در اين بخش که از سمت چپ موبايلتان اولين گزينه است، مؤسسات مالي و اعتباري نام دارد. اگر موقعيت مکاني بانک ها و مؤسسات مالي واعتباري سطح شهر تهران را مي خواهيد با کليک روي اين گزينه به هدفتان خواهيد رسيد.
دومين گزينه سمت راست موبايلتان در اين بخش سرويسي با نام مراکز بهداشتي ودرماني است. اين سريع ترين راه براي دريافت اطلاعات مربوط به مراکز بهداشتي و درماني سطح شهر تهران است. با کليک روي اين گزينه هر آنچه در خصوص مراکز بهداشتي ودرماني تهران مي خواهيد روي موبايلتان نقش خواهد بست.
دومين سرويس از سمت چپ موبايلتان در اين قسمت مربوط به مراکز فرهنگي و ورزشي است. با کليک روي آن مي توانيد اطلاعات مراکز فرهنگي و ورزشي شهر تهران را دريافت کنيد.
اگر روي سومين سرويس از سمت راست کليک کنيد، اطلاعاتي در خصوص سازمان ها و ادارات شهر تهران به شما ارائه خواهد داد. هر آنچه که در خصوص سازمان ها و ادارات دولتي و عمومي پايتخت مي خواهيد، اين سرويس در اختيارتان قرار مي دهد.
آخرين سرويس اين بخش درمورد اطلاعات و اماکن عمومي است. اگر اطلاعاتي در مورد پمپ بنزين ها، مراکز مذهبي، مراکز اقامتي، پارکينگ ها و مکان هايي مانند اينها را خواستيد اين سرويس روي موبايلتان به شما ارائه خواهد داد.

نگاهي نو
تصوير لوگوي شهرداري کوچک
 

سرويس بعدي در تصوير لوگوي شهرداري تهران به صورت کوچک قرار دارد. با کليک روي اين سرويس شما مي توانيد به تاريخچه يا نمودار سازماني يا هر سوال ديگري که درباره شهرداري تهران داريد، پاسخ دهيد.

تصوير علامت تعجب آبي
 

اگر روي اين سرويس کليک کنيد، اطلاعات مربوط به نيازمندي هاي روز در تهران را دريافت خواهيد کرد.
اين نيازمندي ها عبارتند از زمان حرکت قطارها، پروازها، نرخ طلا، سکه و ارز، برنامه سينماها، تئاتر و ديگر اطلاعات ضروري. اين اطلاعات براي شما از طريق سرويس اس ام اس وGPRS ارسال مي شود.
اينها گزينه هايي بود که در صفحه اصلي به چشم مي خورند. در کنار اينها گزينه هاي ديگر هم وجود دارد که با کليک روي آنها سرويس هايي در اختيار شما قرار مي گيرد.

گزينه شهرداري تهران
 

اين گزينه درباره شهرداري است و نمودار سازماني آن را در صفحه اي جداگانه روي موبايلتان نمايش خواهد داد.

گزينه زندگي در تهران
 

در اين قسمت چند سرويس وجود دارد که هر کدام در صفحه اي جدا در اختيارتان قرار خواهد گرفت. اين سرويس ها عبارتند از درباره تهران، محيط زيست، تاريخچه تهران، آموزش و پژوهش، فرهنگي و مذهبي، بهداشت و درمان، نقشه ماهواره اي تهران، ادارات، نهادها و سازمان ها دولتي. قسمت آموزش و پژوهش شامل مدارس، حوزه ها، آموزشگاهها، ديگر مؤسسات آموزشي دانشگاه ها و مراکز عالي است. همچنين سرويس فرهنگي و مذهبي سرويس هايي مانند موزه ها، مساجد، سينماها، تالار و تئاتر، کتابخانه ها، نگارخانه ها، حسينيه ها، خانه هاي فرهنگ، فرهنگسراها، کليساها و اقليت ها و مجتمع هاي فرهنگي را نشان مي دهد. در قسمت بهداشت و درمان هم اطلاعات درمانگاه ها، مراکز فوريت پزشکي و اورژانس ها، بيمارستان ها و مراکز پزشکي درماني و شرکت شهر سالم درج شده است.
منبع: نشريه همشهري دانستنيها، شماره: ويژه نامه ديجيتال فروردين90



  موضوع مطلب: موبایل و مخابرات                      تعداد بازديد اين مطلب:  1684                               تاريخ ارسال:  يكشنبه 7 اسفند 1390
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟