گالري عکس
جديدترين مطالب سايت
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
هنر نمایی های شگفت انگیز با گچ بر روی دیوار+تصاویر!
رستورانی زیبا در آبهای اقیانوس+تصاویر
پلی عجیب با شیبی باور نکردنی!+عکس
تصاویر جالب و دیدنی از سفر به ماه
نوه کوچولوی رهبر انقلاب در نماز عید فطر+عکس
سلفی هنرمندان؛ احسان علیخانی با احسان خواجه امیری
عکسهای خفن نرگس محمدی در سال 94
میدان تجریش 114 سال پیش+عکس
مردهای جذاب سال2015+تصاویر
غیرعادی ترین نقاط توریستی جهان+ تصاویر
خودرویی اعجاب انگیز از بنز+تصاویر
بازدید از نمایشگاهی که جعل شد!
بزرگترین هتل جهان در جوار مسجدالحرام
تصاویر هنری را از درون لباس زنان ببینید
ترکیب عکس
شبنم قلی خانی کنار دریا+عکس
نبرد مارمولکهای بزرگ+تصویر
تصاویری از گلهای عجیب و غریب و زیبا
تصاویری از دره های عمیق و شگفت انگیز جهان
طراحی های زیبا برای درب ورودی ساختمان
دیدار آنجلینا جولی با اردوغان+تصویر
تمرین تیم ملی والیبال ایران و آمریکا
عکس زیبای كامبيز ديزباز در كنار دختر نازش!
بهترین عطرهای مردانه مناسب زمستان
این زن ها، مردانشان را خل می کنند!
پرنده‌ای عجیب و منحصربفرد در آلمان (+عکس)
۱۰ حیوان باهوش دنیا را بشناسید!
قبل از تمرین چه بخوریم؟
بخش مسکن از چه زمان وارد رونق می‌‌شود؟
بی‌پولی سریال معمای شاه را تعطیل کرد
شهاب حسینی از جشنواره فجر استعفا داد
پیامک های عاشقانه جدید (دی ماه 94)
تصادف رانندگی باعث نصف شدن MVM شد! (+عکس)
علت ها و راهکارهای بی میلی جنسی
دانستنی های جالب و خواندنی
مغز انسان هم هک می شود!
پژوی کلاسیک قدیمی در ایران (+عکس)
توقیف اتومبیل مزاحمین نوامیس (+عکس)
خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
یک میوه عالی + خواص درمانی میوه خرمالو
عکس زیبای دختر کوچولوی علی کریمی + عکس
معرفی بهترین ریمل ها از نظر مصرف کنندگان
عطرهای دهۀ 90 میلادی هنوز زنده اند
مهراوه شریفی نیا تماشاچی ویژه بازی بارسلونا و سویا+ عکس
وزیر بهداشت در صف پلکان+عکس
دانشمند سه گوش استرالیایی!+ تصاویر
دستخط رهبر انقلاب در مورد تدفین شهدای غواص
کارت عروسی و گوسفندان بخت برگشته!
دیدنی و شنیدنی ها
وبگردی در اینترنت
از خواستگار بازیگر معروف تا استخرمختلط!!!
رسانه های زرد درحالی به حوزه دیجیتال راه پیدا کرده اند که کارشناسان اخبار آنها را تهدیدی برای امنیت روانی جامعه می دانند. این رسانه‌ها برای ورود به زندگی شخصی هنرمندان و فوتبالیستها هیچ محدودیتی ندارند و هدف آنها تنها جذب مخاطب است. برخی از آنها حتی قابل ردیابی نبوده و با بزرگ نمایی حوادث عمده فعالیت آنها است.
 
ماجرای پارتی شبانه خانم بازیگر، پاسخ منفی خانم "م. الف" به خواستگارش، قتل هولناک زن تنها در خانه اش، تجاوز پدری به دو دخترش ، عکس های فلان فوتبالیست در ویلای شمال ، آخرین اخبار فروش خدمت سربازی ، عکس استخر مختلط در قلب پایتخت و دهها خبر از این دست را با نگاهی به برخی سایت ها، به عنوان خبرهای پر بیننده می بینید. پیش از این این تیترها را بر روی مجلات زرد و در دکه های روزنامه فروشی می دیدیم اما حالا فعالیت سایت های زرد از این نشریات بیشتر شده است.پیدایش مطبوعات زرد در اصل به قرن نوزدهم میلادی و جامعه امریکا بازمی گردد بنجامین دی در سال 1833 با انتشار اولین نشریه "تابلوئیدی" نشان داد که با قیمت پائین و چاپ مطالب مهیج و عامه پسند می توان به حداکثر تیراژدست یافت .
 
یک پژوهش که برروی مخاطبان سایت ها و نشریات زرد صورت گرفته، نشان می دهد، 60 درصد مخاطبان اخبار زرد زنان بوده که 80 درصد آنها زنان خانه دار هستند. تا چند سال قبل نشریات زرد به چند مجله محدود می شد که با درشت نمایی حوادث و انتخاب تیترهای غیر واقعی سعی در جذب مخاطب داشتند. حوادثی نظیر قتل های هولناک، تجاوز به عنف و پرداختن به مسائلی مانند زندگی خصوصی بازیگران و هنرپیشه ها ازجمله شگردهای این  گروه از نشریات برای جذب مخاطب است. این نشریات گاهی تیترهایی را برای صفحه اول انتخاب می کنند که غیر واقعی بوده و خواننده پس از خواندن مطلب متوجه می شود اصل ماجرا با تیتر آن تفاوت دارد.
 از خواستگار بازیگر معروف تا استخرمختلط!!!
همزمان با رونق گرفتن کار نشریات زرد در جامعه برخی سایت های خبری نیز به این سو کشیده شده و برای  جذب مخاطب خود از اخبار و  تیترهای زرد استفاده می کنند. این گروه از سایت ها که اغلب مطالب آنها بدون منبع بوده، اگر چه نتوانسته اند در عالم اطلاع رسانی اعتباری کسب کنند اما مخاطب بسیاری را به خود اختصاص داده اند.
 
بررسی ها نشان می دهد بیشتر بازدید کنندگان این سایت ها کاربران خانگی هستند که برای وبگردی و گذراندن اوقات بیکاری خود به این سایت ها سر می زنند.
 
نبود نظارت کافی بر روی فعالیت این سایت ها باعث شده آنها برای جذب مخاطب بیشتر به سوی اخباری بروند که مربوط به سوء استفاده های جنسی و نگاه ابزاری به زنان است. تیترهای این سایت ها نیز بیشتر مربوط به تجاوزات جنسی و زندگی شخصی بازیگران و ورزشکاران است.
 
آزادی این سایت ها در انتشار مطالبشان تا حدی است که عکس هایی از استخری مختلط را در تهران منتشر می کنند. عکس هایی که انتشار آن حتی به صورت شطرنجی اشاعه دهنده فساد در جامعه است. البته زمانی که عکس ها باز می شود هیچ دلیلی برای اینکه نشان دهد این استخر درتهران است، وجود ندارد.
 
این سایت ها درحالی فعالیت می کنند که روزنامه ها و خبرگزاری ها به دلیل انتشار اخبار و حوادث، آن هم با ریشه های وقوع حادثه محکوم به سیاه نمایی می شوند.
 
دکتر داوود صفایی – استاد روزنامه نگاری- می گوید: رسانه ها در ایران هویت خاصی دارند. رادیو، تلویزیون، مطبوعات و رسانه ها دیجیتال در ایران مخاطبان خاص خود را دارند ومطالبی که از سوی آنها منتشر می شود کیفیت و محتوای آنها را تعیین می کنند.
 
وی افزود: رقابت در دنیای رسانه وجود دارد و هر رسانه در تلاش است تعداد مخاطب خود را افزایش دهد. در این میان برخی سایت ها نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند که در کنار خبرگزاری ها و مطبوعات به دنبال جذب مخاطب هستند. برخی از این سایتها برای جذب مخاطب به اخبار زرد  رو  آورده اند که از این طریق مخاطبانی را به دست آورده اند.
 
این  روزنامه نگار با تجربه ادامه داد: در این میان تاثیرگذاری مخاطب رسانه بسیار مهم است. این سایت ها شاید توانسته اند مخاطب بالایی را جذب کنند اما مخاطبان آنها تاثیر گذار نیستند. تجربه نشان داده مخاطبان رسانه های رسمی و اخبار آنها درجامعه تاثیر گذارتر هستند. تعداد کلیک دراین سایت های زرد نشانه جذب مخاطب نیست زیرا این مخاطبان پایدار نمی مانند. وقتی بازدید کننده سایت متوجه غیر واقعی بودن تیتر اخبار این سایت ها می شوند، دیگر سراغ اخبار این سایت ها نمی روند و این رسانه با مرور زمان اعتبار خود را ازدست می دهد.
 
وی ادامه داد: مشاهده مطالب در رسانه های اینترنتی دلیل بر مورد اعتماد بودن اخبار آن سایت نیست. در ایران رسانه های زرد با تیراژ بالا و مخاطب زیاد فعالیت دارند که هیچ تاثیر گذاری در جامعه ندارند. از سوی دیگر برخی رسانه  ها با تعداد کم مخاطب تاثیرگذاری بالایی دارند.
 از خواستگار بازیگر معروف تا استخرمختلط!!!
دکتر صفایی خود کنترلی را یکی از مهمترین راههای مقابله با این رسانه های زرد اعلام کرد و افزود: در رسانه های دیجیتالی به دلیل امکاناتی که دراختیار مردم قرار می دهند کنترل را محدود می کند. همچنین زمانی که رسانه ها تحت نظارت و کنترل منتشر می شوند وسخت گیری زیاد می شود، آن رسانه هایی که کمتر تحت کنترل هستند دست بازتری برای انتشار مطالب دارند و در جذب مخاطب راحت تر عمل می کنند. در این میان خود کنترلی یکی از راههای مقابله با این سایت های زرد است. خانواده ها باید برروی فرزندان نظارت داشته باشند و دستگاههای مسئول به خصوص آموزش و پرورش در این زمینه آگاه سازی کنند. این سایت ها سطح انتظار و آگاهی جامعه را از واقعیت ها پایین می آورند. این سایت ها به مخاطب خوراک  خبری نمی دهند.
 
یکی دیگر از شگردهای این سایت ها استفاده از عکس های خصوصی افراد مشهور جامعه به خصوص بازیگران و ورزشکاران جامعه است. عکس هایی که هنرمندان و  ورزشکاران راضی به انتشار آن نیستند. حال آنکه انتشار این تصاویر در رسانه های رسمی با برخورد قضایی روبروی می شود وبرای آن رسانه به اتهام استفاده ابزاری از تصاویر زنان یا مردان اعلام جرم می شود.
 
عل اکبر کسائیان- عضو هیات منصفه مطبوعات- در این باره می گوید: استفاه ابزاری از تصاویر در رسانه ها  جرم محسوب می شود و دراستفاده از تصویر زن یا مرد تفاوتی وجود ندارد. در برخی نشریات و سایت های مربوط به بدن سازی شاهد هستیم ازعکس های بدن مردانی استفاده می شود که زشت و زننده هستند. بر اساس قانون مطبوعات در این مواقع مدعی العموم می تواند علیه آن رسانه اعلام جرم کند.در این زمینه پرونده های بسیاری در دادگاه مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفته است.
 
آسیب شناسان معتقدند، ویژگی های حرفه ای رسانه ها زرد، درشت نمایی حوادث کم اهمیت با ادبیات کم مایه و ضعیف، تاکید بر ابعاد هیجانی حوادث و ماجراها، نادیده گرفتن چرایی ها، سلب فکر و اندیشه از مخاطب و نهایت مبتذل نویسی است.
 
ناصر حسینی - آسیب شناس اجتماعی - با اشاره به عواقب انتشار اخبار زرد در کشور گفت : اولین اثر مطالعه نشریات زرد احساس نا امنی روانی است و در مراحل بعدی نیز کاهش میزان اعتماد زنان به امنیت اجتماعی و ترس آنها از وقوع حوادث مشابه برای خود آنها را به دنبال دارد.تقویت حس بدبینی و سوء ظن درزنان ، احساس حس پرخاشجویی و انتقام جویی آنها و ایجاد تزلزل در روابط اجتماعی از دیگر عوارض مطالعه اخبار رسانه های زرد است.
 
وی افزود : در زمینه رسانه های زرد دو دیدگاه وجود دارد. گروه اول موافق این رسانه ها هستند ومی گویند اگر این رسانه ها مخرب هستند چرا با استقبال بالای مخاطبان روبرو می شوند. گروه دوم هم مخالف این رسانه ها بوده و آن را تهدیدی برای امنیت روانی جامعه می دانند.
 
دراین میان به نظر می رسد دستگاههای مسئولی مانند وزارت ارشاد، دستگاه قضایی، پلیس و... باید نظارت بیشتری بر روی این رسانه ها داشته باشند. رسانه هایی که بدون درنظر گرفتن اصول اطلاع رسانی برای جذب مخاطب امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده اند.

  موضوع مطلب: اخبار ایران و جهان                      تعداد بازديد اين مطلب:  1844                               تاريخ ارسال:  يكشنبه 9 مهر 1391
سلامت و بهداشت
رفع بوی بد دهان
کارت اعتباری و خطراتش
چهره واقعی همسرتان را ببینید
روزه داران+ليمو و عسل
چیپس ماده مخدر است
نكات مهم در مورد مسواك
راهنمای خرید شامپو
این نوع بینی را عمل نکنید
زوج های جوان
کاپشن جدید احمدی نژاد افتتاح شد
هفت اشتباه دختران مجرد
روشهای شادکردن خانمها
ده نکته مهم ازدواج
چه زوجهایی خوشبخت ترند؟
روشهای پیشگیری
رازهای صمیمیت بین همسران
آداب روز و شب ازدواج
دانستنی ها و داستانها
گران ترین پنت‌هاوس تهران
ثروتمندترین ایرانی دنیا
خشن ترین شهر جهان
گران ترین عکس جهان+تصویر
پردرآمدترین ورزشکار ایرانی
آرامگاه خواهر کورش کبیر
مهریه عجیب دختر تهرانی
داستان مانتوی تنگ و چسبان
آرایش و زیبایی
سلفی جذاب بازیگران سینما
تولد نوزاد فریز شده در شیراز
داشتن اندامی بی نظیر+نکته ها
خطرات سوراخ کردن بینی، لب و زبان
ماسک انار برای چین و چروک صورت
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
استفاده از تصویر زن در تبلیغ کالا
رژیم غذایی پرکالری و پسر‌دار شدن
روانشناسی
تست ازدواج برای شما
10 نشانه مردان سوءاستفاده گر
تکنيک های ضد خجالت
روشهای جذب دیگران
نمره اعصاب شما چند است؟
با این افراد ازدواج نکنید
آموزش خواندن فكر دیگران
چگونه زندگی را ساده بگیریم؟